رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

رقابت 4 هزار نفر برای راهیابی به مدارس استعدادهای درخشان

رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از شرکت ۴ هزار و ۱۰۰ نفر از دانش آموزان زنجانی برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان این استان طی ۲ روز برگزاری امتحانات خبر داد.

تصویر رقابت 4 هزار نفر برای راهیابی به مدارس استعدادهای درخشان

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمد خندان افزود: بر این اساس آزمون ورودی پایه هفتم مدارس نمونه دولتی با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی در ۲۵ حوزه امتحانی در ۶ منطقه استان و با شرکت ۲ هزار و ۷۱۲ داوطلب ۲۰ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور برگزار شد که از این تعداد، ۳۰۰ نفر در مدارس تیزهوشان پذیرش خواهند شد.

وی اضافه کرد: همچنین آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان در ۱۲ حوزه امتحانی در ۴ منطقه استان با شرکت یک هزار و ۴۲۴ دانش آموز روز جمعه ۲۱ خرداد همزمان با سراسر کشور برگزار شد که از مجموع شرکت‌کنندگان فقط ۲۰۰ نفر در مدارس تیزهوشان پذیرش می‌شوند.

خندان با بیان اینکه آزمون‌ها با رعایت حداکثری اصول بهداشتی برگزار شد، ادامه داد: در راستای نظارت حداکثری و پایش اصول بهداشتی از سوی ستاد اجرایی استان انجام گرفت.

وی، با تاکید بر اینکه همه تلاش آموزش و پرورش برگزاری امتحانات به بهترین روش و رعایت بالاترین پروتکل‌های بهداشتی است، اظهار داشت: خانواده‌ها اطمینان داشته باشند که امتحانات در فضای مطلوبی برگزار شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

خندان افزود : آزمون حضوری بهترین روش برای سنجش دانش‌آموزان است که در این راستا همه تمهیدات و تدابیر برای برگزاری مطلوب امتحانات دانش‌آموزان انجام شده است.

به گفته رییس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و و پرورش استان زنجان، پیش از این نیز ۹۵ حوزره شامل ۳۲ سالن ورزشی، ۱۷ سالن امتحانی در مدارس بزرگ و سالن‌های غذاخوری مدارس شبانه روزی و ۴۶ سالن در راه‌روهای مدارس برای برگزاری امتحانات پایانی پایه‌های نهم و دوازدهم استان پیش‌بینی شده بود.

وی یادآوری کرد: این مهم طبق تصمیمات ستاد ملی کرونا، امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراکز امتحانی تعیین شده استان برگزار شده است.

منبع: ایرنا

304737