نامزد شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با پرسون؛

شورای دانا- شهر توانا

خسروی گفت: با توجه به شعار شورای دانا - شهر توانا، مجموعه سیستم حکمرانی کشور به گونه ای عمل کند که از طریق آموزش عمومی، مردم به حقوق شهروندی خود دست یابند.
تصویر شورای دانا- شهر توانا

حسن خسروی کاندیدای شورای شهر تهران، ری، شمیرانات و تجریش، دارای مدرک دکترای مدیریت تخصصی ،۳۰ سال سابقه مدیریتی اجرا در شهرداری و عضو مجمع معتمدین محلات تهران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی سایت خبری پرسون اظهار کرد: شورای شهر علاوه بر وظایف قانونی خود دو کار استراتژی اعم از ایجاد ارزش افزوده و دیگری هم افزایی را باید عهده دار انجام آن شود.

وی ادامه داد: هم افزایی از آن جهت که اعضای شورای شهر تهران بایستی در یک مرتبه و تخصص با ارگان ها و نهادهای خاص مراوده و ارتباط داشته باشند. اعضای شورای شهر با کار تیمی بتوانند برای مجموعه شهر تهران و شهروندان از جهت گردشگری، فرهنگی، اقتصادی ارزش افزوده ایجاد کنند که منجر به رفاه و آسایش بیشتر برای شهروندان باشد.

خسروی در تبیین اهدف خود پس از کسب رتبه از شورای شهر، تاکید کرد: بواسطه حضورم در ۳۰ سال خدمت در نهاد نظارتی مجلس شورای اسلامی در بحث کنترل و نظارت بر دخل و خرج بیت المال و بودجه کشور این توانمندی را میبینم که به عنوان یک شورای شهری در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، منشا اقدامات مفید باشم و نیز سالها تدریس در حوزه روابط عمومی و تالیف کتاب می توانم به عنوان سخنگوی شورای شهر تهران، می توانم خدمات ارزنده ای را به شهروندان ارائه دهم.


وی در رابطه با اینکه چرا چالش های شهری بسیار و نگاه کلان مدیریتی دارای ضعف است، بیان داشت: اگر شورای شهر تهران نتواند با تعامل مناسب با سایر ارگان ها و مجموعه های حکومتی که در تهران مستقر هستند یک ارتباط کاری مناسب را برقرار کند، شاهد چالش هایی در شهرداری و شورا خواهیم بود که هزینه آن را شهروندان پرداخت خواهند کرد.

این نامزد شورای شهر در خصوص اینکه آیا با زیست شبانه کلانشهرها موافق هستید یا خیر، تاکید کرد: عده ای از شهروندان مایل هستند که در ساعات غیر اداری و در زمان استراحت خود گشت و گزاری در سطح شهر داسته باشند که علاوه بر ایجاد اشتغال اصناف برای مشاغل فرصتی را برای شهروندان ایجاد می کند که صله رحم و تفریح سالم داشته باشند.

خسروی در تبیین اینکه امروزه شهرها بی هویت و به سمت صنعتی شدن در حرکت هستند و آیا این روند حرکتی بر مدار پیشرفت است یا پسرفت، تاکید کرد: متاسفانه شهرهای ما روستا شهر هستند. یعنی در اصل یک روستا هستند که به مرور زمان تبدیل به شهر شدند؛ اما زیر ساخت های لازم برای صنعتی شدن و مدرنیته شدن را ندارند. تهران یک پایتخت با سابقه ۲۰۰ ساله چرا این مساله مستثنی نیست، وقتی که تهران در کنار شمیران بعنوان پایتخت انتخاب و پادشاهان و دستگاه های حکومتی مستقر شدند، رفته رفته بزرگ، زیر ساخت ها و تاسیسات شهری همگام با این اتفاقات تکمیل و به انجام نرسیدند و به مرور زمان شاهد هستیم که مشکلات شهری به جهت عدم توجه روی هم انباشته شده اند. امروز بسیاری از هدر رفت ما بواسطه داشتن لوله های قدیمی است و باعث اتلاف وقت و انرژی می شود.

وی در رابطه با عدم رعایت و توازن احقاق حقوق شهروندی مهم ترین چالش عدم اجرای این عدالت شهری چیست، بیان کرد: با توجه به شعار شورای دانا - شهر توانا، مجموعه سیستم حکمرانی کشور به گونه ای عمل کند که از طریق آموزش عمومی، مردم به حقوق شهروندی خود دست یابند؛ وقتی مردم به حقوق شهروندی دست یافته و دانا و توانا شوند، طبیعتا مصداق شعر فردوسی که گفت توانا بود هر که دانا بود، می توانند به قابلیت های بیشتری دست یابند.

گفت وگو از ساراپیرانه

303232