حدود 4 تا 14 هزار کودک کار در پایتخت وجود دارد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با اشاره به اینکه آمار کودکان کار در پایتخت افزایش نیافته است، گفت: بسته التیام بخش شهرداری به خانواده متوفیان کرونا ارائه شد.

تصویر حدود 4 تا 14 هزار کودک کار در پایتخت وجود دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران در نشست خبری امروز حناچی شهردار تهران در مورد کودکان کار گفت:‌ آمار دقیقی در این زمینه نداریم، ولی برآوردها نشان می‌دهد حدود 4 تا 14 هزار کودک کار در پایتخت وجود دارد.

وی افزود: کودک کار محصول فقر است و این مسئله در مورد دستفروشان نیز به همین صورت بوده، البته در حال حاضر عددی از افزایش کودکان کار نداریم و تلاش کرده‌ایم از طریق آموزش و مهارت‌افزایی به این کودکان کمک کنیم.

وی تصریح کرد: رویکرد دوره محوری جدید شهرداری تبدیل تهران به شهری برای همه است و بر همین اساس، سیاست‌های بالادستی تبدیل تهران به شهری امن و دوستدار کودک، سالمند، زنان و معلولان بوده است و پیش از این فقط تصور می‌شد تهران شهری برای مردان و خودرومحور است.

جوادی یگانه ادامه داد: احداث دو گرمخانه ویژه زنان و مردان در مناطق 16 و 5 سال 98 ایجاد شد و برنامه‌ریزی جهت توسعه و ایجاد دو گرمخانه در غرب و جنوب تهران طی سال جاری انجام گرفته است. همچنین احداث همراه‌سرا برای اسکان موقت همراه بیمار خارج از تهران با همکاری خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد داشته‌ایم.

وی به اقدامات ویژه کرونایی در یک‌سال و نیم اخیر اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی در مراکز نگهداری، کمپین‌های آموزشی کرونا، همکاری در اجرای طرح شهید سلیمانی برای غربالگری و واکسیناسیون از جمله اقدامات صورت‌گرفته است.

وی درباره املاک شهرداری نیز گفت: املاکی در اختیار غیر قرار گرفته بود، استفاده‌های غیرمرتبط داشته است ولی کسانی که برای مردم کاری انجام می‌دهند باید از آن استفاده کنند. گزارش املاک را به شورای شهر ارسال کردیم و همه آنها تعیین تکلیف شده است.

جوادی یگانه اظهار داشت: کرونا باعث شد که برج میلاد و سازمان ورزش درآمد خود را از دست دهد. اما شهرداری نقش بسیار خوبی ایفا کرد و از فضای مجازی استفاده کرد. در تمام فعالیت‌های این حوزه فعال بودیم و واکسیناسیون خودرویی در فضای ستاد بحران و ورزشی انجام می‌شود.

معاون شهردار تهران از صدور کارت منزلت برای سالمندان تهرانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: شهرداری تهران برای ۱۸هزار خانواری که عزیزان شان را در کرونا از دست دادند بسته التیام بخش فرستاد.

منبع: فارس

302213