رضایی:

مناطق مرزی، کولبری، زباله گردی را دیدم و از خودم خجالت کشیدم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تحریمها حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد در وضعیت اقتصادی کشور موثر است، گفت: از آنجا که کارنامه و برنامه‌هایم روشن است از مردم می خواهم به من اعتماد کنند.
تصویر مناطق مرزی، کولبری، زباله گردی را دیدم و از خودم خجالت کشیدم

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن رضایی روز دوشنبه در برنامه بدون تعارف اخبار ۲۰:۳۰ درباره اینکه آیا سنگینی کار را احساس می‌کنید یا نه، گفت: هشت سال آینده جزو سخت‌ترین سال‌های جمهوری اسلامی در همه ابعاد به ویژه حوزه اقتصاد است.

نامزد ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا با برنامه وارد انتخابات شده است یا نه، گفت: با دانش و برنامه‌ای که آماده کرده‌ام وارد انتخابات شده‌ام کاملا بابرنامه آمده ام. نیروهای جوان و نیروهای باتجربه را می‌شناسم و تجربه دارم و سخت‌تر از این دوران را هم پشت سر گذاشته‌ام.

رضایی درباره اینکه چرا دولت‌های قبل که برنامه داشته اند، آن را انجام نداده اند، ادامه داد: آنها برنامه داشتند اما برنامه به دولتمردان سنجاق می‌شود. از ۱۰ نظری که کارشناسان می‌دهند، تشخیص می‌دهم کدام درست است و عملی می‌شود و از آن استفاده می‌کنم.

وی ادامه داد: در سه ماه به ۲۵ استان سفر کردم و وارد زندگی مردم شده‌ام. مناطق مرزی، کولبری، زباله گردی را دیدم و از خودم خجالت کشیدم میراث شهدا و انقلاب بزرگ امروز به اینجا کشیده شده است.

رضایی درباره وضعیت قیمت‌ها در کشور اظهار کرد: هرج و مرج بر قیمت‌ها حکمران است و اینکه مردم به شعارها و وعده های انتخاباتی نامزدها اعتماد کنند یا نه باید بگویم که من اگر جای مردم بودم به کارنامه نامزدها اعتماد می کردم. من به مردم حق می‌دهم و مردم بدون تحقیق اعتماد نکنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا مردم باید به شعارها و برنامه‌های شما اعتماد کنند، گفت: از آنجا که کارنامه ها و برنامه‌هایم روشن است مردم به من اعتماد کند و من دوستان و مردم را فدای خودم نمی‌کنم. خودم را فدای مردم می‌کنم. می‌پذیرم که مردم به سادگی اعتماد نکنند اما سابقه من روشن است اقتصاددان هستم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اگر دولت‌ها سیاست‌های اقتصادی که تنظیم کرده‌ایم را عمل می‌کردند این بی اعتمادی مردم اتفاق نمی‌افتاد.

رضایی درباره تاثیر تحریمها بر وضعیت اقتصادی کشور گفت: تحریم‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد موثر است اما می‌توان تحریم‌ها را از داخل از بین برد. باید به جوانان اعتماد کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اعضای کابینه احتمالی خود گفت: در حال جمع‌بندی و نهایی کردن اعضای کابینه هستیم.

رضایی با بیان اینکه تاکنون به رای مردم تمکین کردم، گفت: اگر دولت هایی که آمده‌اند و رفته‌اند، تکرار شوند، مشکل خواهیم داشت. تکرار دولت‌های گذشته سم مهلکی برای آینده کشور است.

رضایی خاطرنشان کرد: من تضمین می‌دهم بدون افزایش قیمت کالاها و اجناس ۴۵۰ هزار تومان یارانه بدهم. من خودم اقتصاددان هستم.

منبع: ایسنا

302310