قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان در گفتگو با پرسون:

شورای نگهبان تضمین‌کننده اسلامیت و جمهوریت نظام است

بنا به فرموده مقام معظم رهبری شورای نگهبان آن نهادی است که در جمهوری اسلامی ایران تضمین‌کننده اسلامیت و جمهوریت نظام، توأمان با همدیگر است. از این رو نهادی که پاسدار اسلامیت نظام و به دنبال تحقق اسلامیت نظام و تحقق جمهوریت نظام باشد، همواره در معرض هجمه‌های دشمنان قرار خواهد گرفت.
تصویر شورای نگهبان تضمین‌کننده اسلامیت و جمهوریت نظام است

علی فتاحی زفرقندی قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص دقت در بررسی صلاحیت‌های کاندیدای ریاست جمهوری گفت: وقتی که در بند ۹ اصل 110 قانون اساسی ذکر شده است که احراز صلاحیت داوطلبان انتخاباتی با شورای نگهبان است اقتضا این واگذاری صلاحیت این خواهد بود که آن نهادی که این وظیفه را بر عهده دارد بیش‌ترین همت را در این راه به کار ببرد تا افرادی که صرفاً واجد این شرایط هستند، احراز شوند.

فتاحی زفرقندی با اشاره به این‌که احراز کردن یعنی رسیدن به نتیجه، رسیدن به قطع و رسیدن به یقین در خصوص تک تک ویژگی‌های مورد نظر، اظهار داشت: اعضای شورای نگهبان باید براساس داده‌ها، اطلاعات و آماری که در اختیارشان است و براساس استعلاماتی که از نهادهای مختلف صورت می‌گیرد به دقیق‌ترین وضع ممکن پاسخگوی نتایج صلاحیت‌ها باشند و وظیفه قانونی خود را انجام دهند که اقتضای آن داشتن بالاترین میزان دقت در این فرآیند خواهد بود.

قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان در پایان تشریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری شورای نگهبان آن نهادی است که در جمهوری اسلامی ایران تضمین‌کننده اسلامیت و جمهوریت نظام، توأمان با همدیگر است. از این رو نهادی که پاسدار اسلامیت نظام و به دنبال تحقق اسلامیت نظام و تحقق جمهوریت نظام باشد، همواره در معرض هجمه‌های دشمنان قرار خواهد گرفت. این اهداف می‌تواند در راستای رسیدگی به صلاحیت‌ها مطرح شود و گروه‌های مختلف با این رویکردها، شورای نگهبان را تحت فشار قرار دهند.

301727

مطالب مرتبط