مشاهده نشدن علائم ناشی از تزریق واکسن کرونا در اردبیل

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: گروه های سنی سالخورده و پرخطر به محض تزریق واکسن و در صورت مشاهده علائم شدید به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه کرده تا تحت کنترل پزشکان قرار گیرند.
تصویر مشاهده نشدن علائم ناشی از تزریق واکسن کرونا در اردبیل

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، رضایی بنا 8 خرداد در جریان بازدید از عملیات تزریق واکسن در مراکز تجمیعی اردبیل اظهار کرد: تاکنون گزارشی از علائم شدید ناشی از تزریق واکسن کرونا در سطح استان مشاهده نشده و تعداد محدودی از علائم خفیف بعد از تزریق واکسن گزارش دادند که با کنترل و استفاده از داروهای خاص جلوی این علائم گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن ممکن است علائم خفیفی چون خستگی، خواب آلودگی و سردرد کمتری را به همراه داشته باشد، گفت: در صورتی که افراد دریافت کننده واکسن با علائم شدید همچون تپش قلب، تنگی نفس، درد سینه، سردردهای شدید، تورم و التهاب پوستی روبه رو شدند، باید به سرعت به مراکز بهداشتی و درمانی و حتی بیمارستان ها مراجعه کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: با تشخیص پزشکان در صورت نیاز این افراد بستری خواهند شد تا جلوی گسترش این علائم شدید با تزریق واکسن کرونا گرفته شود.

رضایی بنا افزود: در همه مناطق استان تزریق واکسن برای گروه های سنی بالای 70 سال همچنان ادامه دارد و ما انتظار داریم با پرهیز از توجه هموطنان به شایعات گروه های سنی پرخطر و سالخورده برای تزریق واکسن هر چه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در شهرستان های مختلف مراکز تجمیعی برای تزریق واکسن راه اندازی شده تا به سرعت این عملیات به انجام برسد که بعد از دو مرحله تزریق کامل واکسن افراد می توانند تا حد زیادی خود را در برابر این بیماری و جهش ویروس ایمن کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خطاب به افراد سالخورده و دارای بیماری زمینه ای اضافه کرد: نباید بعد از تزریق واکسن بی احتیاطی انجام شده و پروتکل های بهداشتی به فراموشی سپرده شود بلکه بهتر است همه موارد به دقت رعایت شود.

منبع:ایسنا

301568