کارشناس‌ارشد روان‌شناسی بالینی؛

نیاز امروز جامعه در دوران قرنطینه چیست؟

یک کارشناس‌ارشد روان‌شناسی بالینی گفت: نیاز امروز اجتماع در دوران قرنطینه، زندگی هدفمند است.

تصویر نیاز امروز جامعه در دوران قرنطینه چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، اصغر ابراهیمی اظهار کرد: داشتن هدف در زندگی معنا بخشیدن به آن است. چه‌ بسا قبل از همه‌گیر شدن کرونا بارها به ما یادآوری شده که انسان‌های هدفمند و با برنامه، لذت زندگی خود را مضاعف می‌کنند و ما بدون تدقیق و توجه، سرگردان و گاهاً پرسه‌ زدن در خیابان و جشن‌ها و ... متوجه حضور این لذت در زندگی نبودیم.

وی با بیان اینکه بعد از قرنطینه و خانه‌نشینی اجباری، زندگی هدفمند واژه‌ای است که توجه بیشتری را می‌طلبد و چگونه می‌شود در خانه ماند و هدفمند زندگی کرد، افزود: باید گفت موفقیت‌ها همان تصمیم‌های کوچک هدفمند امروز است که فردا را می‌سازد. خودشکوفایی جسمی بشر (رشد فردی) با هدف و برنامه ذاتی (رسش) است که الگوی مناسبی برای رسیدن به هدف تدریجی و قابل وصول است.

این کارشناس‌ارشد روان‌شناسی بالینی ادامه داد: هدفمندی والدین الگوی نافذ تربیتی در روزهای قرنطینه است که مستقیماً تحت نظر فرزندان است که تلاش مجدانه آنان را می‌طلبد. مشخص کردن هدف، کنار آمدن با شرایط موجود را راحت‌تر کرده و صدمات روان‌شناختی را نیز کاهش می‌دهد.

ابراهیمی تصریح کرد: طراحی بازی‌ها و مطالعه هدفمند، یادگیری آشپزی، ساختن وسایل (کاردستی)، انتخاب و تماشای فیلم‌هایی که مفاهیم غنی را انتقال می‌دهند و انتخاب کتاب‌های فاخر با موضوع و هدف خاص و ... منجر به رشد معنی‌دار خانواده می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: به طور حتم کیفیت زندگی پساکرونا مخصوصاً در سال‌های اولیه تحت تاثیر رفتارهای قرنطینه خانگی خواهد بود. چنانچه در این زمان هدفمندی زندگی گم شده باشد، لطمات جبران‌ناپذیری در انتظار خانواده است. باید توجه کرد که خصوصیات یک رفتار هدفمند این است که شفاف، قابل اندازه‌گیری واقع‌بینانه در زمان مشخص با یک رفتار خاص و قابل ارزیابی از پیشرفت باشد.

منبع: ایسنا

301510