مونسان خبر داد:

افتتاح هتل بین المللی 5 ستاره در دهکده گردشگری حیران آستارا

۵۲۶ طرح میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حجم سرمایه گذاری بیش از 2500 میلیارد تومان طی سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به گیلان در حاشیه آئین بهره برداری از بزرگترین هتل بین المللی پنج ستاره در دهکده گردشگری حیران آستارا، از طریق ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور افتتاح شد.
تصویر افتتاح هتل بین المللی 5 ستاره در دهکده گردشگری حیران آستارا

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، علی اصغر مونسان در حاشیه آیین بهره برداری از هتل مذکور که با حضور مسئولان کشوری، استانی و محلی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در این دهکده توریستی و گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: لحظاتی پیش و به شکل همزمان ۵۲۶ طرح میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۲۵۳۷ میلیارد تومان در سراسر کشور افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این طرح ها اشتغالزایی برای ۲۶۹۷ نفر را در پی دارد، ادامه داد: یکی از بزرگترین پروژه های افتتاح شده هتل پنج ستاره دهکده گردشگری حیران آستارا می باشد که به عنوان نگین سبز استان گیلان مطرح است.

وزیر میراث فرهنگی افزود: سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث این هتل رقمی معادل ۹۰۰ میلیارد ریال را هزینه کرده است که پروژه های بزرگ و بی نظیر می باشد.

مونسان با اشاره به اینکه این هتل در ۸۳۸۱ متر مربع و در ۵ طبقه احداث شده است، خاطر نشان کرد: در این مجموعه ۷۲ سوئیت ۶۰ مترمربعی تا ۷۵ مترمربعی و دو سوئیت VIP احداث شده است.

وی با تاکید بر اینکه این هتل در فاز نخست به شکل مستقیم برای ۲۰ نفر شغل ایجاد کرده است، توضیح داد: هتل بین المللی حیران در مجموعه خود رستوران، کافی شاپ و سایر امکانات گردشگری جنبی از قبیل تله کابین، سورتمه، استخر قایقرانی، زیپ لاین، شهربازی، بازار سنتی و سایر امکانات را دارد.

در آیین بهره برداری از این هتل جمع کثیری از مسئولان کشوری، استاندار گیلان و مدیران کل و مسئولان محلی شهرستان مرزی بندر آستارا نیز حضور داشتند.

منبع: ایسنا

301266

مطالب مرتبط