یک مجموعه‌دار ایرانی ساکن اروپا مطرح کرد:

فایده طلایی چاپ کارت پستال‌‌ برای معرفی گردشگری و میراث فرهنگی ایران در جهان

یک مجموعه‌دار ایرانی ساکن اروپا با اشاره به اهمیت کارت پستال‌ برای شناسایی هرچه بیشتر گردشگری و آثار میراثی ایران در دنیا پیشنهاد کرد تا همانند ده‌های گذشته بار دیگر کارت پستال‌های ایرانی که در گذشته ورقه‌های پستی نام داشتند، برای رونق بیشتر گردشگری و میراث فرهنگی ایران در جهان طراحی و عرضه شود.
تصویر فایده طلایی چاپ کارت پستال‌‌ برای معرفی گردشگری و میراث فرهنگی ایران در جهان

به گزارش خبرنگار سایت خبری پرسون، سام شمس‌آبادی در نشست مجازی به مناسبت هفته میراث فرهنگی که با موضوع نقش کارت پ‍ستال در انتقال مفاهیم میراث فرهنگی برگزار شد، به تشریح اهمیت کارت پستال در دنیای تکنولوژی و پُرسرعت اطلاعات برای رونق گردشگری و میراث فرهنگی پرداخت.

وی ادامه داد: متاسفانه هم اکنون به مانند ده‌های گذشته، ایران دارای کارت پستال‌های زیبا و مطرحی در دنیا نیست، درحالیکه بسیاری از بناها و عمارت‌ها در گذر زمان تخریب و آسیب دیدند، ولی تصاویر این بناها به دلیل وجود عکس آنها در کارت پستال‌ها ماندگار مانده است.

شمس آبادی تصریح کرد: کارت پستال‌های ایرانی که در گذشته به آنها ورقه‌های پستی می‌گفتند، در شناسایی ایران و آثار فرهنگی، میراثی و گردشگری؛ نقش به‌سزایی در ده‌های گذشته ایفا کردند و می‌طلبد امروز نیز با طراحی و عرضه کارت پستال‌های نفیس و قابل پُست به سراسر جهان، از نقش این رسانه مکتوب و زیبا استفاده کرد.

وی برای تبیین بهتر و بیشتر نقش کارت پستال‌ها در انتقال مفاهیم میراث فرهنگی ایران عنوان کرد: امروزه بیشتر ملزومات انتقال پیام و تصاویر وابسته به تکنولوژی است، درحالیکه با اختلال در این تکنولوژی‌ها که اجتناب ناپذیر نیز است از جمله قطعی برق، که در بهار 1400 نیز شاهد ان هستیم، انتقال مفاهیم از این طریق دچار مشکل می‌شود، ولی کارت پستال‌ها حکم شمع در خاموشی را دارند و اتفاقا بسیار نیز ماندگارهستند.

290448