برق هیچ یک از بیمارستانهای استان مرکزی قطع نمی‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک گفت: در رایزنی با شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی برق هیچ یک از بیمارستان‌های استان قطع نمی‌شود و با وجود وضعیت بحرانی در تامین برق این همکاری با حوزه درمانی استان صورت گرفته است.

تصویر برق هیچ یک از بیمارستانهای استان مرکزی قطع نمی‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، روز پنجشنبه روابط عمومی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: برای درمانگاه ها، کلینیک ها، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، مطب ها و تمامی مراکز ارایه خدمات بهداشتی و درمانی تمهیدات لازم اندیشیده شده تا مشکلی برای مدافعان سلامت، کادر بهداشت و درمان و مردم پیش نیاید.

وی اظهار داشت: قطعی‌ برق در بیمارستان‌ها و مراکز درمانگاهی استان می‌تواند سبب آسیب رساندن به برخی تجهیزات گران قیمت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک گفت: قرار داشتن در وضعیت تحریم، نداشتن ارز برای خرید تجهیزات پزشکی، جایگزینی مجدد و حتی تعمیر آن تنها بخشی از مشکلاتی است که دانشگاه با آن مواجه است که قطع برق می‌تواند مشکلات را مضاعف کند.

دکتر جمالیان افزود:قطع مداوم برق به‌دلیل قطع شدن سیستم‌ داروخانه‌ها، مطب‌ها آزمایشگاه‌ها و و مراکز ارایه خدمات سلامت‌محور سبب کندی در روند ارائه خدمات و ازدحام جمعیت و افزایش احتمال انتقال ویروس کرونا خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک گفت: از مساعدت مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز بابت کمک و انجام مساعدت‌های در همکاری با حوزه درمان و شرایط پیش آمده قدردانی می‌شود.

۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه ارایه خدمت دارند.
۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

301262