علت اولیه بروز آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی مشخص شد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت: برآورد کارشناسان ما در مورد علت حادثه بیمارستان گاندی اتصالات برق در اتاق کانون حریق بوده است.
تصویر علت اولیه بروز آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی مشخص شد

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران بزرگ علت اولیه بروز آتش سوزی در بیمارستان گاندی پایتخت را اتصالی سیم‌های برق در اتاق کانون این مرکز درمانی، اعلام کرد.

ایرنا در این باره نوشت: قدرت اله محمدی روز چهارشنبه اظهار کرد: برآورد کارشناسان ما در مورد علت آتش سوزی بیمارستان گاندی اتصالی برق در اتاق کانون آتش سوزی است اما این نظر نهایی نیست ضمن اینکه اعلام نتیجه نهایی در این ارتباط، زمان بر است.

به گفته وی، یکی از دلایلی که ما در اطفای حریق بیمارستان گاندی موفق بودیم و نگذاشتیم آتش به بخش اصلی بیمارستان که نمای کامپوزیت هم داشت سرایت کند، نردبان‌های بلند آتش نشانی بود.

وی در خصوص دیگر بیمارستان‌های ناایمن شهر تهران افزود: یک حرکتی در حال انجام است و جلساتی در مراکز درمانی برگزار شده بطوریکه در ۱۸ ماه اخیر وضعیت بسیار خوبی در این بخش داریم ولی انتظار است از آنجا که مراکز درمانی جاهای مهمی هستند باید ایمنی آنها ۱۰۰ درصد شود.

محمدی در خصوص ایمنی بازار پایتخت هم گفت: بازار تهران با توجه به جمعیتی که در آن تردد می‌کنند و بافت فرسوده‌ای که دارد جایی بسیار حساس و مهمی است و ما در قلب بازار در حال فعالیت هستیم و ایستگاه‌هایی را اضافه، تجهیزات خاصی را خریداری کرده و بازدیدهای خود را بیشتر کردیم، علاوه بر این کسبه بازار هم باید مراقب باشند.

وی تاکید کرد: حتی اگر در حوادث تلفات جانی نداشته باشیم ولی می‌تواند منجر به خسارت‌های مادی زیادی شود که قابل جبران نیست نکته دیگر اینکه کسبه می‌توانند با مبلغ خیلی کمی محل کسب خود را ایمن سازی کرده و از ایجاد خسارت در صورت بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

آتش سوزی در بیمارستان گاندی عصر پنجشنبه پنجم بهمن سال جاری رخ داد و با تلاش همه جانبه، چند ساعته و تحسین برانگیز آتش نشانان پایتخت از ۱۵ ایستگاه آتش نشانی مهار شد.

منبع: خبرآنلاین

611116