امام جمعه یزد در دیدار با اصحاب رسانه:

کاهش توقعات راه علاج ازدواج جوانان است/ لزوم اهتمام به مسئله جعیت و فرزندآوری

آیت الله ناصری گفت: دوران کرونا نشان داد که زمانی که جوانان و خانواده ها انتظارات خود را کاهش دهند تمایل به ازدواج افزایش میابد.
تصویر کاهش توقعات راه علاج ازدواج جوانان است/ لزوم اهتمام به مسئله جعیت و فرزندآوری

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، آیت الله «محمدرضا ناصری» در جمع خبرنگاران یکی از وظایف اصحاب رسانه را زمینه سازی برای رشد جامعه دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی با هدف ارتقای انسانها به اوج کمال شکل گرفته و اگر حاکمیتی در این نظام تشکیل شود باید همین اهداف یعنی رساندن مردم به کمال و اوج عزت، قدرت و پیشرفت در همه عرصه ها را دنبال کند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان یزد با اشاره به این مطلب که هدف از حکومت داری در نظام جمهوری اسلامی تنها حکومت کردن مانند دیگر نقاط دنیا نیست اظهار داشت: هر فردی در این نظام، تکلیفی قبول کند باید در مسیر تحقق آن به عنوان یک وظیفه الهی عمل کند.

امام جمعه یزد مسئله‌ی کم آبی را یکی از مهمترین مسائل استان برشمرد و گفت: مسئولان باید در این زمینه جدیت داشته و برنامه ریزی کنند البته نمایندگان مجلس هم باید برای رفع مسائل عمومی استان متحد باشند و مسائل مهم استان را به بهانه انتخابات فراموش نکنند

وی اضافه کرد: نباید کمبودهای مردم از جمله تامین ارزاق آنها در جریان اهتمام مسئولان به مسائل انتخاباتی مورد غفلت قرار گیرد البته در مقابل نیز مردم وظیفه شرعی دارند که در انتخابات مشارکت داشته و برای حفظ نظام که به فرموده امام راحل(ره) از اوجب واجبات است، به هر نحوی تلاش کنند.

ناصری تاکید کرد: به گفته‌ی سفیر انگلیس آنان تلاش دارند تا نگذارند یک حکومت انقلابی در کشورمان روی کار بیاد چراکه چنین دولتی زیر بار سلطه آنان نخواهد رفت.

وی با اشاره به لزوم اهتمام به مسئله جعیت و فرزندآوری، تاکید کرد: باید در جهت پرورش نیروهای انقلابی و ارزشی در جامعه، فرهنگ سازی شود.

ناصری در خصوص ویژگی رییس جمهور آینده هم ابراز داشت: نیازمند مسئولی هستیم که حرکت انقلابی و جهادی داشته و در انجام اقدامات موثر برای حل مشکلات سرعت عمل داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان به نامزدهای شورای شهر هم توصیه کرد: برای شهر و مردم دلسوز باشند و با کاهش اختلافات و وحدت نظر مسائل شهر را مرتفع کنند.

ناصری با ابراز گلایه از اعضای فعلی در زمینه احداث پارک بانوان در یزد خاطر نشان کرد: شورای شهر یزد به جای ایجاد این امکان اقدام به ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری در کنار معابر شهر کرد که مشکلات و آسیبهایی را به دنبال داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به عدم جدیت مسئولان در زمینه حمایت از صنعت پوشاک اشاره کرد و ابراز داشت: متاسفانه از سالها قبل در کشورمان صنایع وابسته بیش از صنایع غیروابسته مانند صنایع نساجی علیرغم درآمدزایی و اشتغال بالا ترویج شده و این موضوع نیز بارها با توجه به وجود ظرفیت‌های بالای استان مورد گوشزد مسئولان قرار گرفته ولی عملأ تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی در بخش پایانی نیز در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص اقدامات موثر در زمینه ترغیب جوانان به ازدواج اظهار داشت: از مهمترین عوامل، پایین بودن ازدواج در جامعه توقعات کذایی و هزینه های آنچنانی است و دوران کرونا نشان داد که زمانی که جوانان و خانواده ها انتظارات خود را کاهش دهند تمایل به ازدواج افزایش میابد.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

301153