رئیس مجمع نمایندگان گیلان اعلام کرد؛

پرداخت مطالبات چایکاران شمالی تا پایان اردیبهشت ماه

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با بیان اینکه بهای خرید تضمینی برگ سبز چای تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه از سوی سازمان چای کشور به‌حساب چایکاران شمالی واریزشده است، گفت: چای در استان‌های شمالی یک محصول استراتژیک بوده و دولت موظف است حق‌الزحمه چایکاران را سر موعد مقرر به‌حساب آنان واریز کند.
تصویر پرداخت مطالبات چایکاران شمالی تا پایان اردیبهشت ماه

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، رسول فرخی امروز در لاهیجان با بیان دولت موظف به پرداخت حق‌الزحمه چای‌کاران است، اظهار کرد: چای در استان‌های شمالی یک محصول استراتژیک بوده و دولت موظف است حق‌الزحمه چای‌کاران را سر موعد مقرر به‌حساب آنان واریز کند.

وی با اشاره به پرداخت بهای خرید تضمینی چای توسط دولت به چای‌کاران گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته بهای خرید تضمینی برگ سبز چای (قدر السهم دولت) تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه از سوی سازمان چای کشور به‌حساب چایکاران شمالی واریزشده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با تأکید بر اینکه با تأکید بر اینکه روند پرداختی‌های بهای برگ سبز چای باید با تسریع مواجه شود، تصریح کرد: کارخانجات چای به‌ نوبه خود در حال پرداخت قدرالسهم چایکاران هستند ولی با توجه به شرایط سخت اقتصادی از آنان درخواست دارم همچون گذشته روند پرداختی‌های خود را تسریع کنند.

فرخی برداشت برگ سبز چای و تولید چای خشک را مقرون‌ به‌ صرفه دانست و افزود: انتظار ما از دولت این است حمایت‌های لازم را از چای‌کار و کارخانه‌داران انجام داده و در این راه هیچ‌گونه غفلتی نکند.

منبع: فارس

300989