رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان تاکید کرد:

اشتراک‌گذاری تجربه‌های علمی موثر در تقویت جبهه جهانی علیه کرونا

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان از نقش تاثیرگذار به اشتراک‌ گذاشتن تجربه‌های با ارزش علمی و اجرایی به دست آمده در سراسر جهان در تقویت جبهه متحد جهانی برای مقابله و کنترل بیماری کرونا خبر داد.

تصویر اشتراک‌گذاری تجربه‌های علمی موثر در تقویت جبهه جهانی علیه کرونا

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، پرویز قزلباش شامگاه دیروز (۴ خردادماه) در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی «کووید - ۱۹؛ نظام سلامت و درس‌های آموخته» که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: بیش از یک سال است که جهان برای مقابله و مدیریت و کنترل بیماری کرونا بسیج شده، زیرا شیوع این بیماری سبب جان سپردن میلیون‌ها انسان و وارد آمدن خسارت‌های بسیار سنگین در ابعاد مختلف زندگی بشر شده است.

وی در رابطه با اهداف برگزاری کنفرانس بین‌المللی «کووید - ۱۹؛ نظام سلامت و درس‌های آموخته»، افزود: این همایش به دنبال آن است که با اشتراک‌گذاری تجربه‌های علمی و اجرایی گران‌سنگ به دست آمده در سراسر جهان، نقش تاثیرگذار خود را در تقویت جبهه متحد جهانی برای مقابله و کنترل این بیماری ایفا کند، زیرا یکی از مصادیق بارز جهانی «بیندیشیم و منطقی عمل کنیم» عرصه مقابله با این بیماری است.

این مسئول با اشاره به برگزاری سه روزه این همایش، تصریح کرد: پس از مراسم افتتاحیه، این همایش در شش پنل تخصصی به کار خود ادامه خواهد داد و با توجه به شرایط جهانی بیماری، همایش به‌ صورت مجازی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: درس آموخته‌ها در قالب سخنرانی‌های وزین و ارائه پوستر توسط همکاران فاخر و دانشمندان از کشورهای مختلف در پنل‌های طراحی شده به بحث گذاشته خواهد شد و در مجموعه ویژه‌ای منتشر و در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

معاون حوزه بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در ادامه این مراسم ضمن تشریح اقدامات حوزه بین‌الملل وزارت بهداشت در زمینه بیماری کووید - ۱۹، اظهار کرد: ایران اولین کشوری بود که بعد از شیوع بیماری کرونا، تیم ارزیابی از سازمان بهداشت جهانی در آن حضور داشتند.

وی با اشاره به همکاری‌های به عمل آمده با سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، اظهار کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا همکاری‌های خوبی با کشور چین آغاز شد و هیئتی از صلیب سرخ چین به ایران آمدند.

این مسئول در رابطه با تامین تجهیزات و کالاهای مورد نیاز برای مقابله با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: تامین واکسن مورد نیاز از زمانی‌ که بحث واکسن کرونا شروع شد، استفاده از همکاری‌های بین بخشی و تامین دو جانبه واکسن با کشور چین و روسیه انجام شد و بحث تامین واکسن داخلی نیز وجود داشت.

منبع: ایسنا

290953