مالکی در گفت‌و‌گو با پرسون مطرح کرد؛

تفرقه اندازی اسرائیل در مذاکرات ایران و عربستان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که اسرائیل مخالف اتحاد میان کشورهای اسلامی و ایران است؛ گفت: در مذاکرات میان عربستان سعودی و کشورمان و یا در ارتباط با اغلب کشورهای اسلامی شاهد ایجاد تفرقه از ناحیه اسرائیلی‌ها هستیم.
تصویر تفرقه اندازی اسرائیل در مذاکرات ایران و عربستان

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: حملات وحشیانه‌ی اسرائیلی‌ها به نوار غزه و مرم مظلوم فلسطین بی‌سابقه بود. تمام قواعد بین المللی در اختیار یک دولت تروریستی به نام رژیم صهیونیستی است که به خود مشروعیت حمله به مردم را می‌دهد. در واقع با این اقدام آنها قواعد بین المللی نقض شد.

مالکی ادامه داد: سکوت مجامع بین المللی به خصوص کشورهای اسلامی در شرایطی که صحنه‌های دلخراشی از فلسطین و آوار‌ها مخابره می‌شود؛ تعجب برانگیز است. جمهوری اسلامی ایران همانند چهل سال گذشته در کنار فلسطین می‌ماند.

وی افزود: روحیه دردمنشانه‌ی اسرائیلی‌ها به شدت باعث انزوای سیاسی آنها می‌شود. نتانیاهو توانایی مقابله با مشکلات را ندارد و تزلزل سیاسی و سردرگمی در کانون فکری و تصمیم گیری صهیونیست‌ها مشاهده می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مدتی است که اسرائیل به دنبال فتنه و شیطنت در جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای اسلامی هستند و در بسیاری از مواقع اهداف عملیاتی آنان کشف و خنثی شده است. نمونه علنی و بارز این توطئه پیدایش و حمایت از داعش بود.

مالکی در پایان با بیان این که اسرائیل مخالف اتحاد میان کشورهای اسلامی و ایران است؛ گفت: در مذاکرات میان عربستان سعودی و کشورمان و یا در ارتباط با اغلب کشورهای اسلامی شاهد ایجاد تفرقه از ناحیه اسرائیلی‌ها هستیم.

290280