مقتدایی:

اسرائیل در مورد توانمندی خود دچار توهم شده است

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:کشورهای مسلمان همگی به بحث فلسطین حساسیت دارند اما میزان حساسیت آن ها یکسان نیست به همین جهت نقش پررنگ پارلمان‌ها می‌تواند به حمایت از آرمان فلسطین شتاب بخشد.
تصویر اسرائیل در مورد توانمندی خود دچار توهم شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، عباس مقتدایی با اشاره به نقش موثر دیپلماسی پارلمانی در حل مساله فلسطین گفت: مسئله فلسطین یکی از موضوعات ریشه داری است و سابقه طولانی مدت دارد، ملت های مسلمان نسبت به دولت هایشان حساسیت دارند و پیگیری می کنند، بر همین اساس می توان گفت که امروز مبحث فلسطین به عنوان اصلی ترین مطالبه ملل مسلمان از دولت های خود این است که در بالا ترین سطح به آرمان فلسطین توجه شود.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: از هرگونه خیانت به آرمان فلسطین باید پرهیز شود، همچنین کشورهای عرب زبان به همراه سایر کشورهای مسلمان نوعی مسئولیت یا احساس تکلیف در بالاترین سطح نسبت به فلسطینیان دارند.

وی افزود: کشورهای مسلمان همگی به بحث فلسطین حساسیت دارند اما میزان حساسیت آن ها یکسان نیست در همین جهت نقش پُررنگ پارلمان ها می تواند به حمایت از آرمان فلسطین شتاب بخشد. مردم کشورهای مسلمان علاوه بر دولت ها، از پارلمان ها نیز توقع دارند موضوع فلسطین و کمک به آن را به عنوان مبحث اصلی دنبال کنند.

وی ابراز کرد : در جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی برای حمایت از انتفاضه فلسطین یک دبیرخانه دائمی تشکیل داده که چند دهه فعالیت می کند همچنین گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین به عنوان یک مجموعه پیشگام، بیانیه ای را که به امضاء تمام وکلای ملت در این خصوص رسیده، قرائت شد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: در آینده نیز مجلس شورای اسلامی برای حمایت از انتفاضه ملت فلسطین و حرکت آزادی بخش آنان برنامه هایی را در قالب حمایت های معنوی خواهد داشت و در عرصه تقنینی برنامه هایی را در دستور کار خود قرار می دهد.

رژیم صهیونیستی به فکر تاخیر انداختن فروپاشی خودش باشد

وی در ادامه با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی فرو ریخته است، گفت: زمانی که یک گروه محدود می تواند اینگونه ستون های و پیکره اسرائیل به لرزه درآورد، نشان دهنده این است که رژیم اشغالگر قدس نمی تواند امکان مقابله با تهدیدات، بیرون از مرز های خود را داشته باشد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اسرائیل در دورن مرز های خود اسیر گروه های مقتدر شده، بنابراین رژیم اشغالگر قدس که مدعی فقط توهم دارد و توانی از خود ندارد.

وی افزود:رژیم اشغالگر قدس از این مقطع به بعد فکر تاخیر انداختن فروپاشی باشد چون اصل فروپاشی کشور جعلی صهیونیستی رقم خورده و آنچه اکنون مشاهده می شود روند فروپاشی از میان هیمنه ای است که آنان به انواع مختلف مطرح می کردند.

مقتدایی تصریح کرد: با توجه به تحولات اخیر فلسطین زمان کاملا به نفع جبهه مقاومت و به ضرر رژیم صهیونیستی است.

منبع : خانه ملت

289240