رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی؛

ضرورت ایجاد هسته‌های سازش و بخشایش در شوراهای حل اختلاف

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا خبر داد و گفت: ایجاد هسته‌های سازش و بخشایش در شوراهای حل اختلاف بسیار مهم است.
تصویر ضرورت ایجاد هسته‌های سازش و بخشایش در شوراهای حل اختلاف

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی در اولین جلسه خود با شورای معاونین، روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: خطه سرسبز و شهید پرور آذربایجان‌غربی ظرفیتهای بالایی برای خدمت رسانی به مردم دارد و امید است با همدلی و همکاری همه عزیزان منشاء اجرای عدالت و احساس امنیت در بین مردم باشیم و دستگاه قضایی را مامن و ملجاء واقعی مردم قرار دهیم.

وی افزود: بالاترین ارزش این است که در مسند احقاق حق نشسته‌ایم و مجری عدالت هستیم و این نعمتی بزرگ و ارزشمند هست که خداوند متعال به شما عزیزان عنایت فرموده است و نعمتهای الهی در خدمت رسانی مطلوب است، باید قدر جایگاهی را که در آن هستیم و موقعیتی را که حق تعالی برای خدمت رسانی در اختیارمان گذاشته است بدانیم و شکرکزار باشیم و آخرت و عقبای خود را بسازیم.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه، این مسئولیتها امانت‌هایی هستند که با جان نثاری شهداء و ایثارگران به مسئولین سپرده شده اند و ما باید امانتدار صالحی برای شهداء باشیم تصریح کرد: باید در کارهایمان برنامه محور باشیم و برای اسناد بالادستی خاصه سند تحول قضایی برنامه‌های بومی تنظیم، تهیه و اجرا کنیم.

عتباتی بیان کرد: باید برای ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی برنامه داشته باشیم و آن را مدیریت کنیم. پیشگیری از وقوع جرم، افزایش میزان صلح و سازش توجه اساسی به عملکرد سازشی ضابطین و خصوصاً کلانتری‌ها که شکایت از آنجا شروع می شود مواردی هست که نیاز به توجه ویژه دارد، ایجاد هسته‌های سازش و بخشایش در شوراهای حل اختلاف بسیار مهم است.

عتباتی اضافه کرد: دادگستری باید تحرک داشته باشد و عملیاتی کار کند و در میدان عمل باشد. روسا و دادستانهای حوزه‌های قضایی باید پویا باشند و در تحرک و عمل باشند.

رئیس کل دادگستری استان در بخش دیگر از صحبتهای خود به کاهش جمعیت کیفری زندان اشاره و تاکید کرد : باید از تمام ظرفیت‌های قانونی بهره گرفت تا جمعیت کیفری زندانها کاهش یابد و در این راه بازدیدهای هدفمند از زندان بسیار مهم است.

وی با تاکید به تسریع در رسیدگی‌ها به کاهش زمان رسیدگی‌ها در تمام شعب استان اشاره و تاخیر در اجرای عدالت را نوعی ظلم دانست و برازنده نظام دادرسی اسلامی ندانست.

انتهای پیام/

290030