رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد مطرح کرد؛

تاثیر مثبت برگزاری رویدادهای فرهنگی در کاهش آسیب های اجتماعی

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: رویکرد پیشگیرانه و میانجی گرایانه رویدادهای فرهنگی می‌تواند در ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان کمک کار بوده و قطعا این جشنواره نیز بنا به زمینه رسانه محور خود اثرات عمیق تری خواهد داشت.
تصویر تاثیر مثبت برگزاری رویدادهای فرهنگی در کاهش آسیب های اجتماعی

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمدرضا حداد رئیس اداره توسعه حل اختلاف یزد در حاشیه برگزاری اولین جشنواره ملی مجریان، گویندگان و سخنوران در یزد با حضور در غرفه کمیته اطلاع رسانی این جشنواره با تاکید بر اثرگذاری مثبت برگزاری رویداد های فرهنگی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی گفت: رویکرد پیشگیرانه و میانجی گرایانه رویدادهای فرهنگی می‌تواند در ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان کمک کار بوده و قطعا این جشنواره نیز بنا به زمینه رسانه محور خود اثرات عمیق تری خواهد داشت.

وی افزود: رسانه به معنای عام صدا، سیما و رسانه های نوشتاری کمک دهنده بسیار بزرگ در زمینه فرهنگ سازی مطلوب در حوزه گسترش فرهنگ پیشگیری و صلح و سازش بوده و اثرات اجتماعی بهره مندی از ظرفیت رسانه در سالیان اخیر در اداره توسعه حل اختلاف استان کاملا مشهود است.

حداد با اشاره به برنامه های مشترک اداره متبوعش با صدا و سیمای استان اظهار داشت: اقدامات موفق ما در برگزاری جشن گلریزان، آزادی زندانیان و ترویج فرهنگ صلح و سازش در پرونده های قتل عمد همگی ناشی از قدرت رسانه و نفوذ کلام مجریان گویندگان، سخنوران و اهالی فرهنگ و هنر دارد.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان در پایان با بیان اینکه در پنج سال گذشته 30 فقره پرونده قتل عمد منجر به صلح و سازش شده تصریح کرد: امیدواریم برگزاری چنین رویدادهایی علاوه بر ایجاد شور و نشاط در بین نسل جوان، موجبات فرهنگ سازی در ابعاد مختلف اجتماعی را در سطح جامعه فراهم نماید.

حیران_استان یزد

381967