با تلاش شعبه صلح و سازش شوراهای حل اختلاف قروه:

قاتل از دار اعدام رهایی یافت

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف  گفت: با تلاش شعبه ویژه صلح و سازش شوراهای حل اختلاف شهرستان قروه یک مورد پرونده قتل عمد پس از 8 سال منجر به رضایت شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهادر اسدی؛ معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف با تایید این خبر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سال 1391 و بر اثر نزاع بین دو جوان با سلاح سرد یک فقره قتل عمد رخ می دهد که پس از طی مراحل دادرسی این پرونده در سال 1397 منجر به صدور حکم نهایی و قصاص شد.

وی افزود: نهایتا با ارجاع دادستان پرونده به شعبه ویژه زندان شوراهای حل اختلاف شهرستان قروه جهت صلح و سازش ارجاع می گردد که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده ی اولیای دم، نهایتا در تاریخ 25/11/1399 پرونده منجر به رضایت شد.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف افزود: با کمک خداوند متعال در سال جاری این پرونده دوازدهمین پرونده قتل بود که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر شد.

اسدی با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می شوند، گفت: شوراهای حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می ‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

شفیعی ـ استان کردستان

233521