پرونده ویژه پرسون؛ صدای افغان‌ها باشیم/ بخش پنجم

رفتار اقلیت را به اکثریت تسری ندهیم/ افغان‌ها شریف و مظلوم هستند

یک آسیب شناس اجتماعی گفت: در میان گروه‌های افغانستانی، تعدادی از افراد آموزش دیده و خرابکار به ایران آمدند و ضمن سرقت، قتل و ایجاد ناامنی باعث بدنامی آنها شدند و مردم بدون توجه به ماهیت تخریب‌ها به این ملت شریف و مظلوم بدبین شدند. 
تصویر رفتار اقلیت را به اکثریت تسری ندهیم/ افغان‌ها شریف و مظلوم هستند

مجید ابهری، آسیب شناس اجتماعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: مهاجرت با هدف زندگی بهتر از نظر مادی و معنوی، زادگاه خود را ترک کردن و به دیار جدیدن رفتن تعریف می‌شود.

ابهری افزود: بسیاری از ایرانیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مهاجرت کرده و تحمل سختی‌های فراوان شدند. زنان و مردان افغان نیز به دنبال ناآرامی‌ها در فضای افغانستان، وطن خود را ترک کرده و به ایران مهاجرت کردند.

وی ادامه داد: در میان گروه‌های افغانستانی، تعدادی از افراد آموزش دیده و خرابکار به ایران آمدند و ضمن سرقت، قتل و ایجاد ناامنی باعث بدنامی آنها شدند و مردم بدون توجه به ماهیت تخریب‌ها به این ملت شریف و مظلوم بدبین شدند.

این جامعه شناس تصریح کرد: رفتار بسیاری از ایرانیان با این ملت در حد عالی بوده و خانه، مغازه و باغ خود را به آنها سپرده و مانند یک برادر امین در اختیارشان گذاشتند. بدرفتاری با این قشر از مسلمانان موجب خشم خداوند می‌شود و نباید رفتار تمام آنها را به یک صورت ارزیابی کرد. زیرا در میان تمام ملت‌ها خوب و بد وجود دارد.

ابهری تاکید کرد: بدرفتاری با مهاجران افغان بی‌منطق و به دور از عقل و دین است و باید با هم نوع خود مهربان رفتار کنیم و وجود چند خرابکار را به تمام این گروه تسری ندهیم.

289598