کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون:

سعودی‌ها دست از لجاجت بردارند

عربستان هم اقتصاد خود را متضرر کرد و هم به مردم یمن و اقتصاد یمن ضربه وارد کرد. در نتیجه عربستان باید از حالت لجاجت و غرور خارج شود و بپذیرد که مردم یمن بر سرنوشت خودشان حاکم باشند و تصمیم‌گیری کنند و فرم سیاسی که مورد توافق آن‌ها است را اجرا کنند و به جای جنگ با یمن، به بازسازی خرابی‌هایی که خود ایجاد کرده است، کمک کند.
تصویر سعودی‌ها دست از لجاجت بردارند

سید صباح زنگنه کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص پیروزی مقاومت یمن بیان کرد: مردم یمن و ارتش اصلی یمن با همکاری و مدیریت انصارالله توانستند بسیاری از استان‌ها را تحت مدیریت خودشان درآورند و بسیاری از قبایل و عشایر یمنی نیز به آن‌ها ملحق شدند.

زنگنه افزود: نیروهای وابسته به منصور هادی تلاش می‌کردند با کمک عربستان به برخی از استان‌های درآمدزا و ثروتمند یمن مسلط شوند که یکی از این استان‌ها، استان مأرب بود.

وی تصریح کرد: با محاصره استان مأرب و شهر مأرب توسط نیروهای انصارالله و کمیته‌های مردمی، این استان و شهر در شرف سقوط کامل بوده و نیروهای منصور هادی با وجود کمک‌های عربستان به دلیل تلفات بسیار، ناگزیر شدند شهر را ترک کنند و فرار کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا خاطر نشان کرد: انصارالله سعی می‌کند شهر مأرب را یک شهر آرام و بدون درگیری نگه دارد چرا که هم جمعیت آن زیاد است و هم امکانات اقتصادی، مناطق نفت خیز و مناطق تجاری یمن در آنجا بیش‌تر است.

وی همچنین اظهار داشت: از آنجایی که انصارالله به دنبال این بود که نقشه‌های اقتصادی آسیب نبیند، سعی کرد از طریق اعمال فشار سیاسی و گفتگو استان مأرب را در اختیار بگیرد و تا حدود زیادی موفق شده و شکست بدی به نیروهای منصور هادی و نیروهای وابسته به عربستان تحمیل کرده است.

سید صباح زنگنه در پایان گفت: عربستان هم اقتصاد خود را متضرر کرد و هم به مردم یمن و اقتصاد یمن ضربه وارد کرد. در نتیجه عربستان باید از حالت لجاجت و غرور خارج شود و بپذیرد که مردم یمن بر سرنوشت خودشان حاکم باشند و تصمیم‌گیری کنند و فرم سیاسی که مورد توافق آن‌ها است را اجرا کنند و به جای جنگ با یمن، به بازسازی خرابی‌هایی که خود ایجاد کرده است، کمک کند.

288559

مطالب مرتبط