کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با پرسون تاکید کرد:

سازمان ملل در ظاهر نگران، در باطن همدست جنایات آل سعود در یمن

اگرچه سازمان ملل و برخی محافل از تجاوز عربستان به یمن ابراز نگرانی می‌کنند اما متأسفانه در این نگرانی‌ها اقدامی که بتواند جنایت را متوقف کند یا حداقل شرایط را برای بسیاری از نیازمندان در یمن بهبود ببخشد، صورت نگرفته است و تنها برای فرار از افکار عمومی و فرافکنی اقداماتی در حد صدور یک بیانیه صورت می‌گیرد.
تصویر سازمان ملل در ظاهر نگران، در باطن همدست جنایات آل سعود در یمن

مصیب نعیمی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص جنگ ۷ ساله یمن بیان داشت: از ابتدای تجاوز و جنگ خانمان‌سوز در یمن همواره این خطر وجود داشت که میلیون‌ها انسان در یمن به ویژه کودکان و سالمندان با خطر قحطی، محاصره اقتصادی و انواع بیماری‌ها مواجه شوند.

نعیمی افزود: ممنوعیت ورود هر نوع کالا و امکانات برای حدود ۲۸ میلیون نفر جمعیت این کشور یکی از مسائل عمده و اساسی بوده که مجامع بین‌المللی به دلیل همدستی و همراهی با رژیم عربستان از هرگونه اقدام جدی سر باز زدند و این موضوع تازه‌ای نیست.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه سازمان ملل و برخی محافل ابراز نگرانی می‌کنند اما متأسفانه در این نگرانی‌ها اقدامی که بتواند جنایت را متوقف کند یا حداقل شرایط را برای بسیاری از نیازمندان در یمن بهبود ببخشد، صورت نگرفته است و تنها برای فرار از افکار عمومی و فرافکنی اقداماتی در حد صدور یک بیانیه صورت می‌گیرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه اظهار داشت: در طول این مدت بندرگاه‌های یمن محاصره بود و ورود امکانات اولیه و دارو همواره با مخالفت و ممانعت رژیم سعودی و همدستانش و با حمایت مستقیم آمریکا، همراه بود.

مصیب نعیمی در پایان گفت: سعودی‌ها تصور می‌کنند که با فشار بیش‌تر، مردم یمن تسلیم خواهند شد اما تجربه نشان داده است که به رغم همه فشارهای سخت و فجایع مثال زدنی، مردم یمن پایداری بیش‌تری از خود نشان داده‌اند و رژیم سعودی به رغم همه جنایت‌هایش که در تاریخ ثبت خواهند شد از به دست آوردن هر نوع پیروزی ناکام خواهد ماند.

287367

مطالب مرتبط