202 هموطن دیگر قربانی کرونا شدند

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۶ هزار و ۴۳۳ نفر رسید.
تصویر 202 هموطن دیگر قربانی کرونا شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۱۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۴۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۷۳۲ هزار و ۱۵۲ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تا کنون دو میلیون ۱۹۶ هزار و ۱۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. پنج هزار و ۴۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. همچنین ۱۷ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۱۴۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تا کنون یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۶۴۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۳۴۲ هزار و ۹۵۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۵۶ هزار و ۵۹۸ دُز رسید.

بنا بر این اطلاعیه، اکنون ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد و صفر شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. با افزایش مبتلایان در سیستان و بلوچستان نیز تعداد شهرستان‌های آبی به صفر رسید.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۶۱ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون و ۳۴۶ هزار نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع:ایرنا

288388