عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات:

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بستگی به تأیید صلاحیت‌ها دارد

عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: اگر داوطلبان بیشتری با عقاید مختلف تأیید صلاحیت شوند، انگیزه بیشتری در مردم برای مشارکت در انتخابات ایجاد می‌شود.
تصویر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بستگی به تأیید صلاحیت‌ها دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، حیدرعلی حجتی درباره شور و حال انتخاباتی در کشور، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی مردم یکی از دلایلی است که باعث شده هنوز شور و حال انتخاباتی در کشور ایجاد نشود. مردم همیشه در شرایط متعادل‌تر و بهتر اقتصادی آمادگی بیشتری برای شرکت در انتخابات از خود نشان می‌دادند، اما در این دوره مشکلات اقتصادی دارند و شیوع کرونا هم بر این مشکلات افزوده است.

وی افزود: مشکلات اقتصادی و کرونا انتخابات را تحت‌الشعاع قرار داده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: البته مشخص نبودن کاندیداهای انتخاباتی یکی دیگر از این دلایل است. در دوره‌های قبل چهره‌های مشهور و کسانی که می‌توانستند در جامعه شور و حال ایجاد کنند، زودتر کاندیدا بودنشان مشخص می‌شد و افکار عمومی هم حول محور این افراد حرکت می‌کرد. هم‌اکنون اسامی تعدادی اعلام شده است، اما معلوم شد که این افراد به دلایلی کاندیدا نمی‌شوند.

حجتی تصریح کرد: آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن کاندیداها بدون شک تأثیرگذار خواهد بود و به طور نسبی شور و هیجان انتخاباتی را در جامعه ایجاد می‌کند. احزاب و گروه‌های سیاسی بعد از تأیید صلاحیت‌ها باید روی افکار عمومی کار کنند. احزاب گفتگوهای درون‌حزبی دارند و فعلاً نمی‌توانند به دلایلی وارد گفتگو با جامعه شوند.

عضو هیات رئیسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان، افزود: انتظار داریم شورای نگهبان سخت‌گیری زیادی در بررسی صلاحیت‌ها نکند. دولت تأکید دارد که قانون باید در مجلس تصویب شود که نظر درستی هم است. بدنه مردم مشکلات زیادی دارند و فعلاً انتخابات برای آنان در اولویت نیست، اما اگر داوطلبان بیشتری با عقاید مختلف تأیید صلاحیت شوند، انگیزه بیشتری در مردم برای مشارکت در انتخابات ایجاد می‌شود.

منبع : ایسنا

288227