تحلیلگر مسائل آمریکا در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

شکست بایدن در عمل به وعده‌های انتخاباتی/ نارضایتی مردم از برنامه 100 روزه دولت

برنامه هایی که دولت بایدن برای صد روز اول اعلام کرده بود در عمل دچار مشکل شده است. نه تنها در کنترل کرونا ناموفق بود بلکه در عمل به قولی که به مردم داده بود نیز کوتاهی کرد. قرار بود در صورت رئیس جمهور شدن، برای بخشی از جامعه که آسیب‌پذیر است کمک مالی 2 هزار دلاری اختصاص دهد اما در عمل در سطحی که قول داده بود انجام نشد و بسیار کم‌تر بود.
تصویر شکست بایدن در عمل به وعده‌های انتخاباتی/ نارضایتی مردم از برنامه 100 روزه دولت

فؤاد ایزدی تحلیلگر مسائل آمریکا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص دلایل نارضایتی مردم از برنامه ۱۰۰ روزه دولت بایدن بیان داشت: بایدن با مشکلات متعدد داخلی و خارجی روبرو است. کرونا هنوز در آمریکا کشته‌های زیادی می‌گیرد و با وجود این‌که در آمریکا واکسن به صورت گسترده تزریق شده است اما این کشور همچنان رتبه یک را در تعداد مبتلا و تعداد قربانیان دارد.

با این‌که بایدن با شعار اصلاح روند غلط ترامپ سر کار آمد و دموکرات‌ها ترامپ را متهم می‌کردند که در مقابله با کرونا کارآمد نیست اما خودشان نیز در عمل تأثیری در روند تخریبی که کرونا در آمریکا داشته اثرگذاری جدی نداشته‎اند و نتواسته‌اند تبعات اقتصادی، بیکاری، بی‌خانمانی و مشکلات متعدد دیگری که کرونا در آمریکا ایجاد کرده است را برطرف کنند

ایزدی ادامه داد: با این‌که بایدن با شعار اصلاح روند غلط ترامپ سر کار آمد و دموکرات‌ها ترامپ را متهم می‌کردند که در مقابله با کرونا کارآمد نیست اما خودشان نیز در عمل تأثیری در روند تخریبی که کرونا در آمریکا داشته اثرگذاری جدی نداشته‎اند و نتواسته‌اند تبعات اقتصادی، بیکاری، بی‌خانمانی و مشکلات متعدد دیگری که کرونا در آمریکا ایجاد کرده است را برطرف کنند.

وی همچنین اظهار داشت: در خصوص سیاست خارجی نیز تنش آمریکا با روسیه و چین بیش‌تر شده است. از طرفی آمریکایی‌ها اعلام کردند که دوباره به صحنه جهانی دوباره برگشته‌ایم اما به نظر می‌رسد که به همان حالت زیاده‌خواهی‌هایی که در گذشته نیز داشتند برگشته‌اند و تغییری در سیاست خارجه آمریکا دیده نمی‌شود.

این تحلیلگر مسائل آمریکا تشریح کرد: برنامه هایی که دولت بایدن برای صد روز اول اعلام کرده بود در عمل دچار مشکل شده است. نه تنها در کنترل کرونا ناموفق بود بلکه در عمل به قولی که به مردم داده بود نیز کوتاهی کرد. قرار بود در صورت رئیس جمهور شدن، برای بخشی از جامعه که آسیب‌پذیر است کمک مالی 2 هزار دلاری اختصاص دهد اما در عمل در سطحی که قول داده بود انجام نشد و بسیار کم‌تر بود.

فؤاد ایزدی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد دوره بایدن در اجرای برنامه‌هایی که قول داده می‌شود و در عمل اتفاق نمی‌افتد و ناکارآمدی که دولت از خود نشان می‌دهد، کمابیش همان حالت دوره ترامپ را دارد.

288078