کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

تبعیض نژادی، سلامت مردم آمریکا را نشانه رفته است

با وجود این که یکی از رؤسای جمهور آمریکا سیاهپوست بوده است اما آمریکا هنوز نتوانسته از تفکر تبعیض نژادی فاصله بگیرد و شاکله فکری آمریکا همچنان بر پایه تبعیض نژادی استوار است و این تبعبض نژاد بر واکسینه کردن و سلامت مردم آمریکا سایه افکنده است.

محسن جلیلوند کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص ادعای بایدن و تبعیض نژادی آمریکا در برابر واکسینه کردن مردم بیان داشت: یکی از دلایل بروز این اتفاق این است که سیستم آمریکا سیستمی است که ایالت محور است یعنی برخی از ایالت‌ها و برخی از فرمانداران، سیاست‌های خود را اعمال می‌کنند و آنگونه که باید تابع سیاست دولت مرکزی نیستند.

جلیلوند ادامه داد: دومین دلیل این است که در آمریکا دانشگاه جان هاپکینز آمارهای مربوط به کرونا را اعلام می‌کند نه دولت و این به مذاق دولت آمریکا خوش نمی‌آید بنابراین، دولت بایدن نیز مانند ترامپ سعی در کنار گذاشتن دکتر فائوچی دارد.

وی افزود: مدیریت در آمریکا یک مدیریت نامتمرکز است و همانطور که اشاره کردم برخی از ایالت‌ها تصمیماتی می‌گیرند که ممکن است مخالف تصمیمات دولت مرکزی باشد. به عنوان مثال در زمان ترامپ ایالت‌هایی که فرمانداران‌شان دموکرات بودند در خصوص مدیریت کرونا تابع دولت مرکزی نبودند چرا که معتقد بودند ترامپ تصمیماتی کاملاً غیر عقلانی می‌گیرد و اینگونه هم بود و همین مسئله باعث رشد کرونا در آمریکا شد.

این کارشناس مسائل بین الملل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با وجود این که یکی از رؤسای جمهور آمریکا سیاهپوست بوده است اما آمریکا هنوز نتوانسته از تفکر تبعیض نژادی فاصله بگیرد.

محسن جلیلوند در پایان گفت: موضوع تبعیض نژادی نه تنها رنگین پوستان آمریکایی را آزار می‌دهد بلکه ایرانیانی که متولد آمریکا و ساکن آن هستند نیز با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنند با وجود این‌که رنگین پوست نیستند و سفید پوست هستند. به همین دلیل شاکله فکری آمریکا هنوز بر پایه تبعیض نژادی استوار است و به نظر می‌رسد مدت زمان زیادی طول بکشد تا همه چیز عوض شود و آن اتفاقات و شورش‌های ضد تبعیض نژادی در آمریکا اتفاق نیفتد که یقیناً دوباره اتفاق خواهد افتاد.

232414