سفیر سابق ایران در لیبی مطرح کرد؛

بی اعتمادی مردم ایالات متحده به رسانه های امریکایی/ آسیب جدی به قدرت نرم این کشور

جعفرقنادباشی، گفت: رسانه های امریکایی گسترده ترین ابزار را در اختیار دارند؛ اما ناتوان در آرام سازی اوضاع و شرایط جامعه به هنگام رخداد حادثه کنگره بودندو این مساله موجب بی اعتمادی مردم شد.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی جهان اسلام در گفتگو با خبرنگار سیاسی پرسون در تبیین اتفاقات و نابسامانی های اخیری که در کنگره آمریکا رخ داد، اظهارکرد: برای تحلیلگران و پژوهشگرانی که وقایع آمریکا را بررسی و دنبال می کنند حوادثی که در حمله به کنگره اتفاق افتاد گویای نشانه هایی از وجود نابسامانی در آمریکا دارد.

وی، افزود: اگر چه آمارهای مختلفی نیز از اوضاع نامساعد اقتصادی، اجتماعی و ابعاد مختلف مسائل امریکا در دسترس می باشد. ولیکن حوادث کنگره، دلیلی متقن و محکم بر افول امریکا دارد. حوادث کنگره امریکا سبب شد، تا آینده کنگره به فنا رود و صندلی ها اشغال شوند.


بیشتر بخوانید؛

تحریم های جدید آمریکا نشانه دیگری برای اثبات شرارت دولت جنایتکار ترامپ است


سفیر سابق ایران در لیبی در تشریح اینکه رسانه های امریکایی گسترده ترین ابزار را در اختیار دارند اما ناتوان در آرام سازی اوضاع و شرایط جامعه به هنگام رخداد حادثه کنگره بودند، تاکیدکرد: این مساله موجب بی اعتمادی شد. از طرفی گویای این مطلب است که در رسانه های آمریکایی، کسی احساس مسئولیت و ایجاد آرامش در جامعه را ندارد و این بلائی عظیم است.

کارشناس مسائل سیاسی جهان اسلام در خصوص اینکه اتفاقات در کنگره به قدرت نرم امریکا زیان رساند، یادآورشد: این اتفاقات نشان از آن داشت که رسانه ها، سازمان های اطلاعاتی،سازمان امنیتی پلیس و گاردهای ویژه امریکا ناتوان و در دریافت خطرات فلج هستند و مسئولین آن احساس مسئولیت نمی کنند.

قنادباشی، گفت: سازمان اطلاعاتی امریکا، بایستی خطرات را به درستی پیش بینی نموده و قبل اینکه خطرات اتفاق افتد طرحی اولیه در ذهن خود داشته و ارائه نماید؛ نیز راه حل های مقابله با این وقایع را هم داشته باشد و نشان داد آن هایی که مسئول امنیت و نظم آمریکا هستند یا ناتوان بوده و یا احساس مسئولیت نمی کنند.

وی در تشریح اینکه در آمریکا گسل های نژادی فعال شده است، بیان کرد: خصومت های نژادی در میان سفید پوست و سیاه پوستان ، غنی و فقیر رشد یافته است. احزاب آمریکا در ارائه و آوردن مهره هایی به صحنه همچون بایدن نشان دادند که چه سطح پایینی را برخوردار هستند.

سفیر سابق ایران در لیبی در پایان، اشاره کرد: در آینده ای نزدیک، امریکا با فهرست طولانی و متنوعی از تنش ها، آشوبها، نابسامانی، درگیری و زد و خورد طبقاتی و نژادی روبرو خواهد بود.

گفتگو از سارا پیرانه

228656