نماینده پنج شهرستان یزد در مجلس در جمع اصحاب رسانه استان:

دو روز آینده برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کنم /فاصله طبقاتی و معیشت مردم دو مشکل فعلی کشور

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی از ثبت نام خود در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و اظهار داشت: تا دو روز آینده برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام خواهم کرد.
تصویر دو روز آینده برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کنم /فاصله طبقاتی و معیشت مردم دو مشکل فعلی کشور

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمدرضا صباغیان شامگاه سه شنبه در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران با اشاره به جایگاه بلند نظام جمهوری اسلامی از نظر استقلال سیاسی و پیشرفت‌های نظامی در منطقه و جهان گفت: یکی از مشکلات نظام حوزه عدالت بوده و متاسفانه همه دولت‌هایی که از ابتدا تا کنون روی کار آمده‌اند نتوانسته‌اند در این زمینه آنگونه که باید عمل کنند.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی در ادامه از ثبت نام خود در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و اظهار داشت: تا دو روز آینده برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام خواهم کرد.

صباغیان با بیان اینکه فاصله طبقاتی و معیشت مردم دو مشکل فعلی کشور هستند ابراز داشت: وجود قانون‌گریزی در بخش‌های مختلف موجب شده تا قانون در جامعه محور نباشد و تبعیض و رابطه مداری بر قانون مداری ارجحیت داشته باشد.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعمال سلیقه و اعمال نفوذ و محور قرار نگرفتن قانون سبب شده در استان یزد یک شهرستان دارای یک نماینده باشد و پنج شهرستان هم یک نماینده داشته باشد.

صباغیان با بیان اینکه مصداق قانون گریزی در کشور برخی مسئولان هستند ابراز داشت: وقتی برادر رئیس‌جمهور یا برادر معاون اول رئیس‌جمهور، یا دختر وزیر و یا پسر وزیر فساد می‌کنند معلوم است که به جای قانون، رابطه محور بوده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان اظهار داشت: ملاک در هیئت نظارت، قانون و مقررات بوده و طبیعی است کسانی که مشکلات و سوء استفاده‌های مالی و یا اخلاقی داشتند رد صلاحیت شوند.

وی تاکید کرد: به هیچ عنوان هیچ فردی به خاطر سلیقه شخصی و سیاسی رد صلاحیت نشده است و همه تلاش ما این بوده که حقی از کسی تضییع نشود

صباغیان تصریح کرد: همانگونه که اگر فردی بی‌دلیل رد صلاحیت شود حق او ضایع می‌شود اگر هم کسی صلاحیت نداشته باشد و احراز صلاحیت شود حقوق مردم ضایع می‌شود.

وی در ادامه به مذاکرات وین اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: مذاکره ای ارزشمند است که هدف اصلی در آن گم نشده و به منافع حزبی و انتخاباتی گره نخورد البته متأسفانه دولت آقای روحانی در جریان مذاکرات برجام عجله کرد و احتمالا بخاطر برخی مسائل سیاسی و جناحی آن اصولی را که باید رعایت می کرد، نکرد و در جریان برجام همه امتیازات را یکجا داد و طبیعی بود که وقتی امیتازارت داده شود طرف مقابل تعهداتش را انجام ندهد بنابراین طی سال‌های اخیر فشارهای زیادی به مردم وارد شده است.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه قانون راهبردی لغو تحریم‌ها توسط مجلس گفت: این قانون، قانون بسیاری خوبی است که موجب شده تا دولت در دور جدید مذاکرات، ابزار چانه‌زنی در اختیار داشته باشد و همین مسئله باعث شده تا طرف مقابل امتیازاتی بدهد. هرچند دولت نباید از مذاکرات وین بهره برداری سیاسی کرده و بلکه باید از اصول انقلاب و منافع مردم در مذاکرات دفاع کند.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور اظهار داشت: البته طرف آمریکایی باید ابتدا تعهداتش را انجام دهد که بعید به نظر می‌رسد چرا که مشکل آمریکایی‌ها با استقلال کشور ماست و تا زمانی که ما مستقل هستیم آن‌ها کوتاه نمی‌آیند؛ بنابراین باید در این دور از مذاکرات دولت به گونه‌ای عمل کند که بار دیگر به خانه اول برنگردیم.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون مبنی بر اظهار نظر درباره فایل منتشر شده ظریف ابراز داشت: اظهاراتی که در این فایل صوتی بیان شده نادرست بود هرچند انتشار این فایل هم اقدام درستی نبود.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

288073