در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان مطرح شد:

کاهش سریع سن اعتیاد در جامعه/ کشف 274 کیلوگرم مواد مخدر در استان

استاندار کردستان گفت: موضوع دیگری که برای ما بسیار حائز اهمیت و البته نگران کننده است، کاهش سن اعتیاد در جامعه می‌باشد، بدین منظور آموزش و پرورش می‌تواند با حضور فعال خود نقش مهمی در کاهش آمار اعتیاد به ویژه در میان نوجوانان داشته باشد.

تصویر کاهش سریع سن اعتیاد در جامعه/ کشف 274 کیلوگرم مواد مخدر در استان

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان در سخنانی بیان داشت: امروز مسئله اعتیاد در جهان به صورت سازمان یافته درآمده است که برای مقابله با این پدیده خانمان‌سوز نیازمند حضور جدی همه ارگان‌ها هستیم.

استاندار کردستان گفت: بنابراین ضروری است که نهادهای دولتی با جامعه به ویژه خانواده‌ها در بحث مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر همسو باشند تا سرعت اعتیاد در جامعه گرفته شود.

مرادنیا در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: موضوع دیگری که برای ما بسیار حائز اهمیت و البته نگران کننده است، کاهش سن اعتیاد در جامعه می‌باشد، بدین منظور آموزش و پرورش می‌تواند با حضور فعال خود نقش مهمی در کاهش آمار اعتیاد به ویژه در میان نوجوانان داشته باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نیروهای انتظامی و سازمان مربوطه و متولی در بحث جمع آوری معتادان بی‌خانمان و متهاجر باید تلاششان را دوچندان کنند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه حضور معتادان در شهر، باعث ایجاد یک فضای زشت و ناپسند بصری برای شهروندان شده است، گفت: باید برای جلوگیری از استمرار این چهره ناپسند در کردستان به ویژه شهر سنندج ستادی توسط ادارات و نهادهای مربوطه در سریع‌ترین زمان ممکن تشکیل شود.

مرادنیا خاطرنشان کرد: از شهرداری درخواست داریم که نسبت به تعیین تکلیف ساختمان‌های نیمه‌کاره که به محل تجمع معتادان تبدیل شده است، وارد عمل شود.

در ادامه این جلسه، سردار علی آزادی؛ فرمانده انتظامی کردستان در سخنانی با اشاره به جمع آوری نزدیک به 210 معتاد بی‌خانمان در سطح استان، گفت: برای نگهداری معتادان در حال حاضر 14 کمپ ترک اعتیاد در سطح استان کردستان وجود دارد.

فرمانده انتظامی کردستان گفت: در صورتی که دستگاه قضا موافق باشد، می توان معتادان متهاجر را از یک استان به کمپ‌های استان‌های دیگر انتقال دهیم.

سردار آزادی خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 274 کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوادگران مرگ در استان کردستان کشف و ضبط شده است.

آیین مهر ـ استان کردستان

288044