رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی:

مراقب کلاهبرداری سایبری جمع آوری فطریه باشید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان، در خصوص مراقبت شهروندان در خصوص کلاهبرداری سایبری به بهانه پرداخت اینترنتی فطریه و کفاره روزه هشدار داد.
تصویر مراقب کلاهبرداری سایبری جمع آوری فطریه باشید

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، سرهنگ احسان آنقی تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: باتوجه به در پیش بودن عید سعید فطر و پایان یک ماه عبادت و روزه‌داری، عده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به دنبال سوءاستفاده از این فضا بوده و با بازی با احساسات و عواطف هم‌ وطنان تحت عناوینی از قبیل جمع‌آوری‌ کمک به نیازمندان یا آزادی سازی زندانیان نیازمند، اهداف مجرمانه خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب با راه‌اندازی سایت‌هایی در قالب موسسه خیریه یا ارسال پیام‌های گوناگون در بستر شبکه‌های اجتماعی، قصد جمع‌آوری فطریه و وجوهات شرعی شهروندان را دارند و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه برخی از کلاهبرداران با برقراری تماس‌های تلفنی یا راه‌اندازی درگاه‌های جعلی اقدام به سرقت از هم‌وطنان می‌کنند، اظهار داشت: روزه‌داران باید مراقب باشند که هنگام پرداخت وجوه شرعی در دام سایت‌های فیشینگ یا چرب‌زبانی کلاهبرداران گرفتار نشوند.

وی از هم‌ وطنان خواست از پرداخت وجه در سایت‌های نامعتبر و حساب شخصی افراد خودداری کنند و قبل از پرداخت فطریه خود به صورت مجازی از اصالت و صحت موسسه یا خیریه مطمئن شوند و به هیچ‌وجه به افراد ناشناس اعتماد نکنند.

این مقام انتظامی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات از هم‌وطنان خواست: پرداخت فطریه یا کفاره روزه خود را ازطریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته‌ شده درکشور انجام دهند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 به کارشناسان این پلیس اطلاع‌رسانی کنند.

287690