همزمان با نزدیک شدن به سال جدید اتفاق افتاد؛

کلاهبرداری به بهانه فروش بلیط و تورهای مسافرتی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان با هشدار در خصوص کلاهبرداری در فضای مجازی به بهانه فروش بلیط و تور های مسافرتی گفت: با توجه به در پیش بودن عید نوروز و تعطیلات سال نو، هم وطنان جهت تهیه بلیط و تورهای گردشگری از طریق فضای مجازی، باید مراقب باشند.

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، سرهنگ "احسان آنقی"در تشریح این خبر گفت:در پی کسب خبری از اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان مبنی بر فعالیت بدون مجوز فردی در فضای مجازی در زمینه تبلیغ و اجرای تورهای مسافرتی و گردشگری، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: با تشکیل پرونده ای در این زمینه و آغاز تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان، فرد مورد نظر شناسایی و به این پلیس احضار شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در ادامه اظهار داشت: باتوجه به در پیش بودن تعطیلات عید نوروز و همچنین دغدغه هم‌وطنان برای تهیه بلیط، بازار خرید و فروش اینترنتی بلیط و تورهای مسافرتی داغ است و در همین راستا افراد سودجو نیز از این موقعیت بهره جسته و از طرق مختلف اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی در ادامه افزود:تبلیغ و ثبت‌نام تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین ولی با وعده خدمات با کیفیت بالا از طریق تبلیغات اینترنتی یکی از روش‌های کلاهبرداری افراد سودجو بوده و در موارد متعددی شهروندان متقاضی، مورد سوءاستفاده قرارگرفته و تبلیغات کذب این سودجویان منجر به کلاهبرداری و اخذ مبالغ هنگفتی از مالباختگان شده است که این موضوع در خصوص تورهای خارج از کشور متأسفانه متداول‌تر است.

وی همچنین با هشدار در خصوص رعایت مراقبت های لازم در هنگام‌ تهیه‌ اینترنتی بلیط بیان داشت:کاربران برای خرید یا رزرو بلیط به سایت‌های معتبر مراجعه و دقت کنند در هنگام پرداخت بهای بلیط، درگاه بانک موردنظر از پروتکل امن https استفاده کرده باشد و از جستجوی شرکت‌ها و تعاونی‌های مختلف در موتورهای جستجو خودداری کنند،چراکه مجرمان سایبری با بارگذاری سایت‌های تقلبی و جعلی کاربران را به دام می‌اندازند.

این مقام انتظامی در پایان بیان داشت : هم‌وطنان کلیه تورها و خدمات آن‌ها را از مراکزی که مجوزهای لازم در زمینه گردشگری را دارند تهیه و حتی‌ الامکان با مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های معتبر، اقدام به خرید بلیت و یا تور مسافرتی کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

233170