پلیس فتا برای مجموعه انتظامی اقتدارآفرین و هویت ساز است

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه پلیس فتا برای مجموعه انتظامی اقتدار آفرین و هویت ساز است، اظهار داشت: معماری آینده پلیس فتا، تخصص گرایی، آینده نگری و انقلابی است.
تصویر پلیس فتا برای مجموعه انتظامی اقتدارآفرین و هویت ساز است

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار "احمدرضا رادان" با حضور در دوازدهمین نشست سراسری روسای پلیس فتا استان ها و معاونان حوزه مرکزی پلیس فتا از این پلیس بازدید کرد و در حاشیه برگزاری این همایش با تبریک ایام شعبانیه و لزوم درک ماه مهمانی خدا توام با معرفت و لیاقت، پلیس فتا را یکی از پلیس های اثرگذار، دارای نام و نشان در سازمان و بین عموم مردم برشمرد.

وی با اشاره به اینکه نیازمندی های مردم به پلیس فتا در فضای مجازی روز به روز بیش تر می شود و این بدان معناست که این پلیس در آینده ای نزدیک نقش موثرتر و کارآمدتری خواهد داشت، تصریح کرد: این امر باعث می شود پلیس فتا آمادگی بیشتری داشته باشد تا بتواند با تهدیدات جدید، فرصت های جدید برای سازمان و مردم ایجاد کند.

کسب مقام اولی پلیس فتا در بین مردم و مخاطبان بیرونی

این مقام ارشد انتظامی ضمن تاکید بر اینکه پلیس فتا برای مجموعه انتظامی اقتدارآفرین و هویت ساز است، ادامه داد: پلیس سایبری فراجا در راستای طراحی معماری فتا آینده، وضع موجود را سنجیده، محیط را درک کرده و جهت سازی ها را مطرح می کنند.

وی عنوان کرد: برای داشتن پلیس مطلوب باید جایگاه، نقش و کارکرد تعریف شود و پلیس فتا در بین مردم و مخاطبان بیرونی که شامل دستگاه ها و نهادهاست جایگاه برجسته ای دارد که باید این کسب مقام اولی همواره حفظ شود.

سردار رادان در ادامه با اشاره به اینکه پلیس فتا باید همواره درک از وضعیت موجود و درک از آینده داشته باشد، اضافه کرد: این پلیس باید تهدیدات آینده در حوزه فتا را بشناسد و بداند خاستگاه مردم چیست و اشرافیت بر هدف گرفتن سازمان ها در جهت آماده سازی در تعامل در انجام ماموریت های حوزه سایبر داشته باشد.

معماری آینده پلیس فتا، متخصص، آینده نگر و انقلابی است

وی با اشاره به اینکه این مجموعه باید جهت سازها و ارکان جهت ساز را مدنظر قرار دهد، تصریح کرد: این بدان معناست که پلیس فتا متخصص، آینده نگر و انقلابی است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر آمادگی پلیس فتا در انجام ماموریت های محوله تاکید کرد و گفت: معماری آینده این پلیس باید روبه جلو، سریع الوصول و انقلابی باشد؛ برای رسیدن به آن پلیس در آن فضا و تهدیدات نیاز به تجهیزات و تشکیلات بروز داریم و باید متخصصان، اندیشمندان و نخبگان به پلیس فتا برای همکاری دعوت شوند و با این روند در حالی که تهدیدات حال را تهدید می دانیم غافل از تهدیدات آینده نخواهیم بود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در معماری وضع مطلوب باید هوشمندانه عمل کنیم؛ گفت: باید در این رابطه سه بعد را در نظر گرفت؛ بعد اول، منابع انسانی و استفاده از افراد متخصص و علاقه مند به پیدایش علوم جدید است. پلیس فتا هیچ وقت نباید درهای فضای علم و دانش را به روی خود ببندد و باید افراد نخبه را شناسایی و افراد اندیشمند را در گزینش جذب کند.

وی بعد بعدی را ساختار سازمانی عنوان کرد و افزود: باید نگاهی نهادی، انقلابی و انعطاف پذیر به ساختار داشته باشیم و همچنین در بعد تجهیزات نیز نباید صرفا نگاه بیرونی داشت و بایستی خودکفا عمل کرد زیرا اگر صرفا نگاه به بیرون داشته باشید محکوم هستید چون آن توانایی و توانمندی مختص شما نخواهد بود.

فتا تهدیدها را خنثی می سازد

سردار رادان در خاتمه ضمن تشکر از پلیس فتا در راستای اجرای ماموریت های محوله کشف، پیشگیری و تشخیص به موقع جرایم سایبری؛ خاطر نشان کرد: با معماری آینده پلیس فتا شما می توانید از تهدید عبور کنید و اقدام به موقع شما تهدید را خنثی سازد. ما همواره باید سعی کنیم پلیس فتا در صعود باشد و امیدواریم با برنامه ریزی و تلاشی جهادگونه و نشأت گرفته از فرمان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر جلب رضایت خدا در امتداد جلب رضایت مردم در تامین امنیت و آرامش شهروندان گام برداریم و مردم در حوزه فضای سایبر احساس ناامنی نکنند.

رونمایی از به کارگیری شبکه اجتماعی همیاران سایبری در پلیس فتا

در حاشیه این مراسم سردار "احمد رضا رادان" از شبکه اجتماعی همیاران سایبری پلیس فتا و همچنین چندین کتاب در حوزه کودکان و سایبر که برای اولین بار در پلیس نگاشته شده و دو جلد کتاب داستانی دیگر که بر اساس پرونده های واقعی پلیس فتا به رشته تحریر در آمده، رونمایی کرد.

شایان ذکر است، در این همایش سردار "وحید مجید" رئیس پلیس فتا فراجا گزارشی مبسوط در خصوص معماری آینده این پلیس ارائه کرد و در خاتمه از مدیران برتر پلیس فضای سایبری کشور با اهداء لوح، تقدیر به عمل آمد./

467087