همدان رتبه نخست شیوع کرونا در کشور؛

افزایش ۲ برابری بیماران کرونایی در بخش مراقبت های ویژه

در حالی که همدان این روزها رتبه نخست شیوع کرونا را در کشور دارد، آمار بستری ها در بخش مراقبت های ویژه نسبت به اسفندماه سال گذشته دو برابر شده است.
تصویر افزایش ۲ برابری بیماران کرونایی در بخش مراقبت های ویژه

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، بیش از یک سال از شیوع ویروس منحوس کرونا می گذرد و این روزها در سراسر جهان و سرزمینمان ایران اسلامی شاهد اوج موج چهارم کرونا و مرگ و میر روزانه بیش از ۴۰۰ نفر از هموطنانمان هستیم .

ادامه دار شدن سفر های خارجی، عدم مدیریت صحیح رفت و آمدهای بین استانی در تعطیلات نوروزی، عادی انگاری و سهل انگاری مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی حالا همدان را به عنوان استان نخست کشور در شیوع کرونا و افزایش مرگ و میرها قرار داده است.

استان همدان از ابتدای شیوع کرونا و تا قبل از تعطیلات نوروزی روزهای بدون مرگ و میر ناشی از کرونا را هم تجربه کرده بود اما حالا پس از تعطیلات عید و ورود مسافران متعدد، این شهر قرمز شده و شمار متوفیان این استان را به سوی دو رقمی شدن پیش برده است.

شهرستان های استان نیز اوضاع خوبی ندارند و ظرفیت بیمارستان ها برای بستری بیماران به اتمام رسیده است.

حال باید تامل کرد که مقصر اصلی این نابسامانی و شیوع کرونا در استان چه کسی است؟ البته مسئولان تا حدودی در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا سهل انگاری کرده اند اما عامل شیوع کرونا در استان خود مردم هستند حضور در دورهمی های خانوادگی، نزدن ماسک در اماکن عمومی و ... عامل اصلی اوج گیری پیک چهارم کرونا به صورت افسار گسیخته در استان است.

براساس گزارشات ستاد مقابله با کرونا بیماران بستری بیمارستان شهید بهشتی همدان از سقف ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر گذشته اند و حالا ستاد تصمیم و اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی گرفته است.

نبودن دستگاه اکسیژن ساز در همه مراکز درمانی استان مشهود است. کافی نبودن کادر درمان برای مراقبت از بیماران بستری بیمارستان را ناچار به این کرده که همراه را در کنار بالین بیماران بپذیرند که همین منجر به شیوع و گسترش کرونا در بین خانواده ها و افراد سالم می شود.

افزایش دو برابری بیماران کرونایی در بخش های ویژه نسبت به اسفند ماه سال گذشته منجر به فلج شدن بخش های دیگر بیمارستان شده و حال آنکه ۶۶ درصد آمار مرگ و میر های استان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است در حالی که این آمار در اسفند ۹۹، ۳۲ درصد بوده است.

در حال حاضر هیچ دارویی برای پیشگیری از کرونا وجود ندارد و داروهای تجویزی فقط برای تسکین علائم بیماران کرونا موثر است.

پس بیاییم از همین امروز برای پیشگیری از بیماری کرونا فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را جدی بگیریم تا بتوانیم با یک اراده و عزم همگانی این بیماری خطرناک و واگیردار را شکست دهیم.

منیژه فرهانپور - استان همدان

285271

مطالب مرتبط