دعوت جمعی از اساتید دانشگاه‌های تهران از رئیسی برای حضور در انتخابات

بیش از ششصد نفر از اساتید دانشگاه‌های تهران طی نامه‌ای از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.
تصویر دعوت جمعی از اساتید دانشگاه‌های تهران از رئیسی برای حضور در انتخابات

به گزارش سایت خبری پرسون، بیش از ششصد نفر از اساتید دانشگاه‌های تهران طی نامه‌ای از آیت‌الله رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.

در بخشی از این نامه آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی(دامت برکاته)

سلام‌علیکم؛

همان‌طور که مستحضرید، جمهوری اسلامی ایران در آستانه‌ی رویدادی مهم و تعیین‌کننده است. در 28 خرداد 1400، انتخابات سرنوشت‌سازی برگزار می‌شود که تأثیر مهمی بر آینده‌ی ایران اسلامی دارد.

ما اساتید دانشگاه‌های تهران، این لحظه‌ تاریخی و تعیین کننده در سرنوشت کشور را با نگاه علمی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و پس از بررسی و جمع‌بندی به این نتیجه رسیده‌ایم که برای برون‌رفت از وضعیت بغرنج فعلی، چاره‌ای جز حضور و انتخاب یک شخصیت کارآمد، اجماع‌ساز، انقلابی، تحول‌آفرین، عدالت‌خواه و ضد فساد، مردمی و مورد اعتماد نیست که بتواند در انتخابات نقش‌آفرینی جدی کند و مورد اقبال و منتخب مردم گردد تا زمینه‌ی تشکیل یک دولت قوی و کارآمد را در آستانه قرن جدید فراهم کند.

جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی

ما بر این باوریم که در حال حاضر شخصیت تراز انقلاب اسلامی برای ریاست جمهوری در حضرتعالی متعین هست. اما با وجود همه‌ی درخواست‌ها و مطالباتی که تاکنون از جنابعالی برای کاندیداتوری شده، سکوت کرده و از اعلام رسمی داوطلب شدن امتناع کرده‌اید و فعالیتهای خود را به وظایف قضایی متمرکز کرده اید. در حالیکه بهتر از همه می‌دانید که کشور در چه شرایطی قرار گرفته است.

در این هشت سال، دولتی پرمدعا، اما مسئولیت‌گریز بر سرکار بوده که با تصممیات غیرعلمی و ناصواب اقتصاد کشور را زمین‌گیر و معیشت مردم را دشوار کرده است. دولتی که با معطل کردن اقتصاد کشور، فاصله گرفتن از ملت، مدیریت بی‌تحرک و نگاه به بیرون کاری کرد که در نهایت کارد به استخوان رسید و منزلت مردم در صف‌های مرغ، تخم مرغ و روغن مخدوش شد. عاقبت این دولت بی‌برنامه، کارنامه ای ضعیف، سطح پایین کارآمدی، عدم اعتماد مردم به مسئولین و کاهش سرمایه‌ اجتماعی است.

اساتید دانشگاه‌ نمی‌توانند در شرایط فعلی نسبت به وضعیت جامعه و نظام اسلامیسکوت کنند و در مقابل جفایی که به ملت شده، بی‌تفات باشند. ما در قبال اوضاع کنونی احساس مسئولیت کرده و در نتیجه، به جد خواهان حضور و کاندیداتوری جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری هستیم.

حضرت آیت‌الله رئیسی

به خوبی واقفیم که شما در یک بازه‌ زمانی کم توانستید کشتی طوفان‌زده دستگاه قضا را به ساحل آرامش برسانید و امروز نیز در صدد آنید که جایگاه این قوه را در جمهوری اسلامی ارتقا دهید.

ما از دغدغه‌ی شما برای مبارزه با فساد، گسترش عدالت، گسترش آزادی، دفاع از حقوق عامه، هوشمندسازی دستگاه قضا و مهمتر از همه تحقق برنامه‌ی پنج ساله سند تحول قضایی مطلع هستیم، اما شما بیش از ما می‌دانید که مدیریت هشت ساله‌ دولت روحانی چه بلایی بر سر مردم و کشور آورده است.

امروز بخش مهمی از فعالیت‌های دستگاه تحت امر شما با توجه به «نیاز کشور» و «ضرورت» برآمده از پیامدهای اقتصاد شرطی دولت مستقر، به رفع موانع تولید، مقابله با خصوصی‌سازی های غیرقانونی، بازگشت اموال به یغما رفته به خزانه کشور، بازگشایی کارخانه‌ها و کمک به فعالان اقتصادی (کارآفرین، کارگر و تولیدکننده) اختصاص داده شده است، اما اگر دولتی مقتدر و مردمی روی کار بود، امروز رئیس قوه قضائیه به اولویت اصلی خود یعنی تحقق سند تحول قضایی می‌پرداخت.

ما بر مبنای نگاه علمی و کارشناسی بر این باوریم که برای اصلاح ساختارهای فسادزا، خشکاندن ریشه‌ی فساد و تحول ساختاری در نظام اداری کشور می‌بایست بستر وقوع آن رااصلاح کرد و بی‌تردید، دستگاه اجرایی سرچشمه این تحول برای جراحی عمیق به‌ شمار می‌رود.

بدون اصلاح سر چشمه‌ حکومت، اصلاح بقیه دستگاه‌ها و نهادها به نتیجه‌ی مطلوب نخواهد رسید؛ چراکه سطح تأثیرگذاری قوه مجریه بر سرنوشت کشور بسیار فراتر از قوه قضائیه است؛ در نتیجه قوه مجریه نیاز به مدیری قوی و توانمند دارد تا بتواند بدون ملاحظات ناروا، به اصلاح ساختارها و رویه‌های فسادزا، جبران عقب‌ماندگی در حوزه‌های‌ اجتماعی، اقتصادی و معیشتی، استقرار عدالت همه‌جانبه، گسترش شفافیت و ارتقای کارآمدی نهادها مبادرت ورزد.

این امر مهم در پرتو وجود رئیس جمهوری لایق و باکفایت قابل تحقق است که خود را خدمتگزار ملت بداند؛ رئیس جمهوری که بتواند آرزوی دیرین گذار از اقتصاد نفتی را تحقق بخشد. کارنامه و سوابق اجرایی و مهمتر از آن گفتمان تحولی شما نشان می‌دهد که مسلما مرد این میدان شما هستید.

جناب آقای دکتر رئیسی

شما همواره بر تشکیل «ایران قوی» تأکید داشته‌اید، اما آیا غیر از این است که ایران قوی به رئیس جمهور قوی نیاز دارد؟ نیل بهایران مقتدراز مسیر مدیر اجرایی توانمند، مردمی و کارآمد می‌گذرد که بتواند با اصلاح ساختارها، تحولی اساسی در ارکان دولت به‌وجود بیاورد. شکل‌گیری ایران قوی به طبیبی ماهر و حاذق نیاز دارد.

افکار عمومی امروز برنامه و کارنامه‌ درخشان و امیدبخش جنابعالی را در دستگاه قضا می‌بینند و چهره‌ی مدیر قوی در تراز انقلاب و توقع ملت را در وجود شما می‌یابند. حضور شخصیت کارآمد، ضدفساد و مقتدری چون شما باعث وحدت حداکثری نیروها، وفاق و امیدواری مردم خواهد شد تا بتوان با تکیه بر انسجام ملی و تشکیل دولت قوی، سوء مدیریت هشت ساله را جبران و فضا را برای بهبود شرایط و پیشرفت کشور فراهم کرد.

حضرت آیت‌الله رئیسی

بررسی کارنامه شما در دستگاه قضا نشان می‌دهد که شناخت درستی از کمبودها، اولویت‌ها و راهکارهای برون رفت از مشکلات دارید؛ به گونه‌ای که به جای مشغول شدن به شاخ و برگها، به حل ریشه ای مسائل اهتمام دارید. شما نشان دادید که مسئله‌ دستگاه قضا در دوران تحول، تخلف یک دانشجو، کارگر، فعال سیاسی و اصحاب رسانه نیست، بلکه دغدغه‌ی شما مفسدان، رانت‌خواران و غارتگران بیت‌المال است.

شما هر چه با تمام قدرت به جنگ با این مفسدان پرداخته‌اید، در مقابل، از درِ رأفت و مهربانی با تخلفات موردی دانشجو، کارگر و اصحاب رسانه بر‌آمدید. عفو بی سابقه‌ محکومان سیاسی و حتی امنیتی در دوره‌ ریاست جنابعالی حاکی از اولویت‌بندی صحیح و عالمانه در دستگاه قضا است. حضور این نگاه دلسوزانه و امیدآفرین در رأس دستگاه اجرایی می‌تواند بسیاری از مشکلات مزمن و بنیادین کشور را حل کند.

جناب آقای رئیسی

بررسی نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد که مردم به حضرتعالی امید بسته و خواهان کاندیداتوری شما در انتخابات ریاست جمهوری هستند. با توجه به اشتیاق عمومی، عدم حضور شما می‌تواند منجر به کاهش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری شود، و در مقابل، حضورتان تضمینی بر مشارکت حداکثری است؛ چرا که مشارکت گسترده مردم با انتخاب اصلح می‌تواند پایه‌های نظام را بیش از پیش مستحکم نماید و ضرب‌آهنگ تحول در تمامی ارکان اجرایی کشور را سرعت خواهد بخشید.

عدم حضور شما خطر تکرار سیاست های ناصواب هشت سال گذشته و ادامه‌ توقف و عقب‌ماندگی در حوزه‌های مختلف را به دنبال خواهد داشت. پس چطور می‌توانید از این رسالت مهم که مطالبه‌ی مردم و نخبگان از شما است، دوری کنید. ما حضور شما در عرصه‌ی انتخابات را ضامن نگاه راهبردی حفظ استقلال، عزت ملی و باور به توانایی مردم و ظرفیت‌های بی‌نظیر داخلی در کنار تعامل مثبت با دنیا به دور از وابستگی و دلبستگی می‌دانیم.

حضرت آیت‌الله رئیسی

ما دیدیم آنان که ادعای فهمیدن زبان دنیا را داشتند، چه دستاوردی در حوزه‌ سیاست خارجی داشتند و با سرنوشت ایران عزیز چه کردند. این مدعیان با تأکید بر اینکه حل تمام مشکلات به خارج از کشور و به خصوص تصمیمات آمریکا گره خورده است، خود را در موقعیت ضعف و دشمن را در موقعیت برتر قرار دادند و در نتیجه، دولت پس از خروج آمریکا از برجام زمین‌گیر شده و به دنبال آن اقتصاد کشور و امور مملکت رها شد.

در جهان امروز دولتی که قبله‌ آمالش دولت های خارجی است و نه ملت خودش، سرنوشت خوبی در انتظارش نیست. تضییع بیش از 30 میلیارد دلار 4200 تومانی، کاهش ارزش پول ملی، تورم لجام گسیخته، تعطیلی واحدهای تولیدی، بیکاری کارگران، افزایش تحریم‌ها، ذوب شدن سرمایه‌ مردم در بورس، فساد دولتی، و از همه بدتر، عدم اعتماد به مردم در نتیجه‌ ارجحیت خوش‌بینی به دولتهای بیگانه بر تواناییهای ملت بود.

اگر دولت، به‌ جای ذوق‌زدگی و دیپلماسی شکننده، در سایه ی دیپلماسی اقتدارآفرین، با نگاه به درون کشور و اعتماد به مردم با دولتهای متخاصم به مذاکره می‌پرداخت، می‌توانست از منافع ملی به بهترین وجه دفاع کرده و حقوق غصب شده‌ی ملت ایران را استیفا نماید.

کارنامه‌ ضعیف دولت به این دلیل است که «دولت شعار» و «دولت محرمانه» است. امروز نیز خطر «دولت سوم روحانی» که مجدداً با شعارهای می‌خواهد تجربه‌ی تلخ این هشت سال را تکرار کند، مایه‌ی نگرانی ملت و اساتید دانشگاه‌ است.

ما بر این باوریم که دولتی با محوریت شخصیتی چون شما می‌تواند مذاکرات را در فضایی بهتر و مبتنی بر منافع ملی به نتیجه برساند و ظلم بزرگ تحریم را زایل نماید. شما می‌توانید با تکیه بر دیپلماسی مقتدرانه، ایرانی قدرتمند در منطقه و جهان بسازید که به افزایش افتخار و غرور ملی ایرانیان بیانجامد.

شما می‌توانید فضای به هم ریخته در مناسبات با کشورهای منطقه را اصلاح و از تمامی ظرفیتها به نفع مردم استفاده کنید. شما نشان دادید که قادرید از تمامی قابلیت‌ها و ابزارها برای قدرتمند شدن ایران عزیز استفاده کنید و ما مطمئن هستیم که رئیس جمهوری چون شما می‌تواند با اغتنام فرصتها و بهره‌گیری از ظرفیتهای دیده نشده و با استفاده از مزیت همسایگی با پانزده کشور و موقعیت ژئوپلیتیک ممتاز و همچنین احیای شاهراه بزرگ اقتصادی، برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم استفاده کند.

جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی

مادانشگاهیان نظاره‌گر نگاه متعالی شما به دانشگاه‌ها بوده‌ایم. کارنامه و سلوک رفتاری شما نشان‌دهنده‌ی باور به جوانان، نخبگان و محیط‌های علمی است. حضور حضرتعالی در بین دانشجویان دانشگاه‌های تهران و پاسخ‌گویی از روی صمیمت و مسئولیت‌پذیری بسیار در‌خور توجه است.

جلسات با تشکلهای دانشجویی و شنیدن صدای آنان، هم‌اندیشی با نخبگان حوزه‌های مختلف و مشارکت آنان در اقدامات تحولی و به‌کارگیری جوانان کارآمد در دستگاه قضا بیانگر تعهد شما نسبت به گفتمان جوانگرایی است، و این سابقه‌ درخشان، بشارتی بر تشکیل دولت جوان انقلابی است.

شما همچنین قادر به به کارگیری مدیران اجرایی کارآزموده و با تجربه هستید تا کشور را از مضرات حضور مدیران بی‌انگیزه، کم تحرک و خسته پاک کنید.

287355