نصیری در گفت‌و‌گو با پرسون؛

هلال احمر از پیشگامان آموزش و اطلاع رسانی کرونا است

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: در هفته هلال احمر، 30 هزار بسته معیشتی، 500 دستگاه اکسیژن، 200 دستگاه کپسول اکسیژن و 58 هزار بسته بهداشتی توزیع خواهد شد. هزینه این موارد بالغ بر 20 میلیارد تومان است که از مشارکت مردمی و صلیب سرخ جهانی تأمین شده است.
تصویر هلال احمر از پیشگامان آموزش و اطلاع رسانی کرونا است

محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: اهتمام مردم به یادگیری آموزش‌ها در زمان بحران بسیار اهمیت دارد. برای مثال مردم باید بدانند که در زمان سیلاب، ماشین را ترک کنند و یا سوار وسیله نقلیه شوند. این موضوعات، گزاره‌های آسانی است اما به دلیل نابلدی و ناآگاهی اتفاقاتی با تلفات بالا مانند دروازه شیراز رخ می‌دهد. بنابراین یادگیری کمک‌های اولیه برای نجات جان یک انسان تا زمان حضور کادر درمانی بسیار مهم است.

نصیری افزود: بحث مهم دیگر این است که هلال احمر پایه داوطلبی دارد. این جمعیت با حدود 400 شعبه در سراسر کشور، از یک دانشگاه علوم پزشکی در تهران کوچک‌تر است اما خدمات گسترده ای با بهره گیری از ظرفیت نیروهای داوطلب انجام می‌دهد. برای این خدمات که حفظ بشریت است؛ نیاز به تخصص نیست، صرفا باید شهروندان یک فرصتی را اختصاص دهند و بحث زندگی به سبک داوطلبانه مطرح است. این خدمات حتی شامل عیادت از یک بیمار و یا تبسم به یک کودک می‌شود.

وی ادامه داد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا، سامانه آموزش‌های آنلاین جمعیت هلال احمر ایجاد شد. این جمعیت اولین سازمانی بود که موضوع پیشگیری از کرونا را با همکاری نظام پزشکی ابلاغ کرد. مردم می‌توانند؛ برای شرکت در دوره‌های کمک اولیه آنلاین و دریافت گواهی معتبر به سایت جمعیت هلال احمر مراجعه کنند.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در خصوص اقدامات این جمعیت در خصوص ویروس کرونا، تصریح کرد: ابتدا با بحث آموزش این موضوع را آغاز کردیم و سپس تامین ماسک و لوازم بهداشتی برای کادر درمان و تهیه سبد غذایی معیشتی بود. هلال احمر در پشتیبانی از بیمارستان‌ها، طرح‌های آموزشی، کنترل مرزها و ورودی شهرها مشارکت داشته است.

نصیری بیان کرد: در هفته هلال احمر، 30 هزار بسته معیشتی، 500 دستگاه اکسیژن، 200 دستگاه کپسول اکسیژن و 58 هزار بسته بهداشتی توزیع خواهد شد. هزینه این موارد بالغ بر 20 میلیارد تومان است که از مشارکت مردمی و صلیب سرخ جهانی تأمین شده است.

287329

مطالب مرتبط