«نقد و بررسی رادیو و تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی» منتشر شد

کتاب «جنگ ذهنیت‌ها برای تغییر عینیت‌ها؛ نقد و بررسی رادیو و تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی» نوشته مازیار ناظمی منتشر شد.

تصویر «نقد و بررسی رادیو و تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی» منتشر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، این کتاب در ۸۰ صفحه و قطع رقعی با قیمت ۵۰ هزار تومان توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شده است.

در معرفی کتاب «جنگ ذهنیت‌ها برای تغییر عینیت‌ها؛ نقد و بررسی رادیو و تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی» توسط ناشر عنوان شده است: «این کتاب نوشته مازیار ناظمی، مجری، نویسنده و سردبیر که به نقد رادیو و تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی می‌پردازد و برنده عنوان برتر در جشنواره جهانی رادیو شده است، برای علاقه‌مندان به مباحث علوم ارتباطات، رسانه و حتی ارتباطات سیاسی می‌تواند مناسب باشد.

«جنگ ذهنیت‌ها برای تغییر عینیت‌ها» که در دو بخش کلی به رشته تحریر درآمده است در ابتدا به فلسفه تاسیس رادیو گفت‌وگو و برنامه گفت‌وگوی روز پرداخته و سپس دیدگاه‌ها و نقد و بررسی رادیو و تلویزیون BBC فارسی با حضور تحلیلگران آورده شده است.

به‌زعم نویسنده "مباحثی که در فضای حرفه‌ای و استثنایی رادیو گفت‌وگو در فاصله سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ تهیه و پخش شدند، نشان از توانایی بالای رسانه ملی، در کنار تحمل و سعه‌صدر بیشتر برای انعکاس نظرها و صداهای مختلف جامعه ایران داشتند".

کتاب یادشده در شش فصل با عنوان‌های: رادیو گفت‌وگو و جامعه چندصدایی ایران، فلسفه تاسیس رادیو گفت‌وگو و برنامه گفت‌وگوی روز، بی‌بی‌سی فارسی و ایران، مجید تفرشی تاریخ‌نگار و تحلیلگر مطالعات ایران و بریتانیا، نقد و بررسی رادیو بی‌بی‌سی فارسی، و نقد و راه‌اندازی تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی به نقد و بررسی رادیو و تلویزیون BBC فارسی پرداخته است.

در کتاب «جنگ ذهنیت‌ها برای تغییر عینیت‌ها» نظرها و دیدگاه‌های افرادی چون حسام‌الدین آشنا، ماشاء‌الله شمس‌الواعظین، عنایت فانی سردبیر ارشد BBC فارسی، یونس شکرخواه و مجید تفرشی آورده شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: "تکلیف ما با بی‌بی‌سی فارسی چیست؟ در آینده ایران و تحولات آن، این رسانه تا چه اندازه می‌تواند حضور پنهان و پیدای خود را حفظ کند؟ برای حفظ منافع و امنیت ملی ایران و مخاطبان ایرانی در مقابل آرایش مفصل و گسترده رسانه‌های فارسی‌زبان، از جمله بی‌بی‌سی‌ فارسی، چه برنامه‌ای داریم و رویکرد تصمیم‌گیران و دست‌اندرکاران حوزه رسانه‌ای ما، بخصوص در صداوسیما به‌عنوان حنجره ملی، چیست؟"

منبع: ایسنا

287328

سازمان آگهی های پرسون