رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان یزد:

صحن حضرت زهرا(س) حرم امیرالمومنین آماده بهره‌برداری است

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد گفت: صحن حضرت زهرا(س) حرم امیرالمومنین (ع) که بخش عمده‌ای از آن توسط یزدی‌ها احداث شده، آماده بهره‌برداری شده است.
تصویر صحن حضرت زهرا(س) حرم امیرالمومنین آماده بهره‌برداری است

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمدرضا جعفری خرمی در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات که در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد، اظهار داشت: در نجف صحن حضرت زهرا(س) که 220 هزار مترمربع زیربنا دارد اکنون از پیشرفت 98 درصدی برخوردار است و با نصب تاسیسات، به زودی به بهره برداری کامل می رسد.

وی عنوان کرد: در کربلا نیز در زمینی به وسعت 55 هزار مترمربع، صحن حضرت زینب(س) در زیربنای 165 هزار مترمربع در حال احداث است که این پروژه اکنون از پیشرفت 30 درصدی برخوردار است.

جعفری خرمی ادامه داد: در کاظمین نیز صحنی به نام صحن امام محمدباقر در فضایی به وسعت 5 هزار مترمربع در چند طبقه در حال احداث است که متولی آن استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قم و فارس هستند و سایر استان‌ها نیز به فراخور خود به ساخت این پروژه کمک می کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان یزد یادآور شد: در سامرا نیز کار احداث رواق‌ها انجام شده و رواق بالا به حرم متصل شده و منتظر خرید زمین‌های اطراف حرم هستیم تا طرح جامع را به مرحله اجرا درآوریم.

مسئول جذب و امور فرهنگی ستاد عتبات عالیات یزد استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه حدود 40 سال شیعیان ایران و اکثر کشورهای دنیا از حضور در عتبات عالیات و حرم حضرت علی(ع) محروم بودند، اظهار داشت: از سال 82 مسیر باز شد و شیعیان از سراسر دنیا به ویژه ایران اسلامی به حرم اهل بیت(ع) سرازیر شدند.

حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله میرخلیلی با اشاره به بازسازی حرم اهل بیت(ع) و ساخت صحن جدید برای پاسخگویی به حجم زوار عنوان کرد: کار ساخت صحن حضرت زهرا(س) به ایرانی‌ها سپرده شد که ایرانی‌ها اوج هنر معماری خود را در این پروژه به نمایش گذاشتند و نگاه دنیا به هنر و معماری ایرانی تغییر کرد.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه ساخت و ساز توسط ایرانی‌ها در عتبات عالیات عراق در حال انجام است، افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات با این ساخت و سازها برای دولت ارز آوری و اشتغالزایی می کند ضمن اینکه بیشتر بودجه های ساخت و ساز توسط مسلمانان غیرایرانی تامین می شود.

استاندار یزد نیز در این نشست اظهار داشت: علاوه بر اقدامات انجام شده در بازسازی عتبات عالیات، در حال پیگیری برای فراهم سازی فضایی مناسب در مرز چذابه برای رفاه حال زائران به ویژه زائران اربعین هستیم.

محمدعلی طالبی بیان کرد: مردم و خیران همچون همیشه در اجرای این پروژه ها همراهی دارند اما امیدواریم با طرح موضوع توسط رسانه ها، شاهد مشارکت بیش از پیش خیران و ارادتمندان به اهل بیت(ع) برای فراهم کردن امکانات رفاهی برای زائران عتبات عالیات عراق باشیم.

انتهای پیام/

287314