تقوی‌نیا؛ کارشناس سیاسی در گفت وگو با پرسون عنوان کرد:

سردار سلامی و پذیرش مسئولیت حملات اخیر به اسرائیل

علیرضا تقوی‌نیا؛ کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: درگیری مستقیم با رژیم صهیونیستی در دستور کار ایران نیست، اما از جغرافیای لبنان، غزه، سوریه و عراق عملیات علیه اهدافی در سرزمین های اشغالی کاملا متصور است.

تصویر سردار سلامی و پذیرش مسئولیت حملات اخیر به اسرائیل

سایت خبری پرسون ـ علیرضا تقوی‌نیا؛ کارشناس مسایل غرب آسیا در گفت وگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: سردار سلامی؛ فرمانده سپاه پاسداران در سخنانی علنی و واضح از ضعف‌های راهبردی رژیم صهیونیستی سخن گفت و تلویحا مسئولیت اتفاقات اخیر در فلسطین اشغالی و خارج از آن علیه منافع اسرائیل را بر عهده گرفت.

این کارشناس مسایل غرب آسیا گفت: قبلا هم گفته شد که ۱۴۰۰، سالی خواهد بود که ایران به صبر استراتژیک خود پایان داده و وارد عرصه مقابله با اسرائیل می‌شود.

تقوی‌نیا تصریح کرد: با توجه به شکست سیاست فشار علیه ایران و نیاز دولت دموکرات آمریکا به توافق با آن و رفع تحریم‌های اقتصادی، اعتماد به نفس تهران برای ضربه به دولت یهود بسیار بالا رفته و انتظار می‌رود ناظران سیاسی در ماه‌های آتی تحولات پیش‌بینی نشده بیشتری را شاهد باشند.

این کارشناس مسایل سیاسی عنوان کرد: البته درگیری مستقیم با رژیم صهیونیستی در دستور کار ایران نیست، اما از جغرافیای لبنان، غزه، سوریه و عراق عملیات علیه اهدافی در سرزمین های اشغالی کاملا متصور است.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: به نظر می رسد بهترین و در دسترس ترین گزینه برای عملیات آتی محور مقاومت نوار غزه باشد، زیرا اولا توافق حماس و تشکیلات خودگردان در حال شکست بوده و دوما سرکوب‌های اخیر در قدس انگیزه مقاومت غزه را بالا برده است.

آیین مهر ـ استان کردستان

287130