رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان:

رونق و جهش تولید داخلی با حرف عملیاتی نمی‌شود

رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با ذکر اینکه رونق و جهش تولید داخلی با حرف عملیاتی نمی‌شود، گفت: معتقدم حمایت مؤثر از کارفرمایان در حقیقت حمایت از چرخه تولید و صنعت کشور و زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های شغلی در جامعه است.
تصویر رونق و جهش تولید داخلی با حرف عملیاتی نمی‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، محمد رسول سماکچی شعار امسال "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" که توسط مقام معظم رهبری اعلام شد را به مثابه یک نقشه راه جهت پیشرفت و توسعه کشور به ویژه در امر تولید دانست و اظهار داشت: کارخانجات صنعتی برای ادامه فعالیت خود نیازمند تامین سرمایه در گردش هستند.

رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با تاکید بر اینکه بدون شک حمایت از قشر کارگر و تلاش برای رونق و جهش تولید داخلی با حرف عملیاتی نمی‌شود و نیازمند کار جهادی است اذعان کرد: معتقدم حمایت مؤثر از کارفرمایان در حقیقت حمایت از چرخه تولید و صنعت کشور و زمینه‌ساز ایجاد فرصت‌های شغلی در جامعه است.

سماکچی کارگران را عائله دولت دانست و با اشاره به اینکه دولت در این شرایط برای حمایت از کارگران باید به کمک کارفرمایان بشتابد تصریح کرد: بدون تردید برای پشتیبانی و حمایت مؤثر از کارگران باید تمام جنبه‌ها سنجیده شود و دولت به عنوان قوه مجریه لازم است پیش‌نیازها و بسترهای مورد نیاز آن را در کشور فراهم سازد.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ضمن انتقاد از سیاست‌ها و رویکردهای دولت در حوزه تولید، حمایت از کارگران، تولیدکنندگان و کارفرمایان ابراز داشت: کارفرمایان برای پرداخت حقوق و دستمزد نیروی شاغل خود در خطوط تولیدی و استمرار فعالیت‌شان به پشتوانه و سرمایه در گردش نیاز دارند.

وی نقش دولت را در بحران‌های اقتصادی فعلی که بر دوش کارگران سنگینی می‌کند پررنگ ارزیابی کرد و یادآور شد: در مدت اخیر سوء تدبیرها و عدم اتخاذ راهکاری مناسب برای حل مشکلاتی مانند بدهی‌های انباشت شده تأمین اجتماعی،‌ فشارهای بسیار زیادی را به قشرهای مختلف مردم به ویژه کارگران وارد کرد.

سماکچی با بیان اینکه در سال‌های اخیر افزایش هزینه انرژی نیز مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است خاطرنشان کرد: بسیاری از کارفرمایان کارخانجات گیلان با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌‌اند به گونه‌ای که توان پرداخت حداقل دستمزدهای تعیین شده اداره کار را ندارند و هر لحظه در معرض تعطیلی و نابودی واحد تولیدی خود قرار دارند.

منبع: شبستان

286986

مطالب مرتبط