آقازاده:

قدرت ایران دلیل اصلاح موضع عربستان شده است

رئیس کمیته دفاعی مجلس گفت: سعودی‌ها تحت تاثیر تحرکات کشورهای فرامنطقه ای و در اقدامات نیابتی مانند جنگ در یمن، تحت تاثیر عوامل آمریکا عمل کردند اما به نظر می‌رسد که با تغییر قدرت‌های جهان و گام‌های بلند جمهوری اسلامی، به دنبال اصلاح مواضع خود هستند.
تصویر قدرت ایران دلیل اصلاح موضع عربستان شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدعلی آقازاده دافساری با اشاره به تغییر لحن ولیعهد عربستان در ارتباط با ایران و تلاش این کشور برای برقراری مجدد روابط با جمهوری اسلامی، گفت: اظهارات اخیر بن سلمان نشان دهنده یک اقدام مثبت از طرف کشور عربستان سعودی است. بن سلمان راهبرد ایران در ارتباط با کشورهای منطقه و امنیت منطقه‌ای را می‌داند و آگاه است که این فرایند به نفع ملت‌های منطقه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: ایجاد وحدت بین کشورهای اسلامی، مقابله با تروریسم، اقدامات تحریک آمیز فرامنطقه‌ای، مبارزه با داعش که ساخته و پرداخته نظام سلطه بود و ایستادگی در برابر تهدیدات رژیم صهیونیستی از جمله اقدامات جمهوری اسلامی ایران در راستای تامین منافع ملت‌های منطقه بوده که سعودی‌ها بر آن واقف هستند.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران برای ثبات امنیت در منطقه مقابل تمام تحرکات و ناامنی‌ها ایستاد، از سوی دیگر حضور ایران در همه سطوح و در آب‌های منطقه‌ای و بین المللی آثار مثبتی داشته و این همکاری‌‌ها به نفع کشورهای منطقه است.

آقازاده دافساری یادآور شد: سعودی‌ها تحت تاثیر تحرکات آمریکا و کشورهای فرامنطقه‌ای هستند و در اقدامات نیابتی مانند جنگ در یمن تحت تاثیر عوامل آمریکا عمل کردند اما به نظر می‌رسد که با تغییر قدرت‌های جهان و گام‌های بلند جمهوری اسلامی به دنبال اصلاح مواضع خود هستند، البته جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری روابط استقبال کرده است و این اظهارات را به فال نیک می‌گیریم زیرا به نفع همه کشورهای منطقه است.

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ مذاکره رسمی بین ایران و عربستان انجام نگرفته است، گفت: در صورتی که زمینه گفت‌وگو فراهم شود، حتما این کار انجام خواهد شد. با ائتلاف و وحدت در منطقه و با رعایت حقوق همسایگی می‌توانیم به ثبات امنیت در منطقه کمک کنیم.

منبع : خانه ملت

286679