الهیان با اشاره به فرمایشات رهبری:

تأثیر نیروی قدس در فعال‌سازی دیپلماسی انفعالی در منطقه امری آشکار است

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با انتقاد از اظهارات برخی مقامات مسئول کشورمان درباره نیروی قدس، گفت: متأسفانه به نظر می رسد نوع گفتمان برخی مسئولان به گونه ای تنظیم شده که بهره‌برداری سیاسی آن را دشمنان نظام داشته باشند.
تصویر تأثیر نیروی قدس در فعال‌سازی دیپلماسی انفعالی در منطقه امری آشکار است

به گزارش سایت خبری پرسون، زهره الهیان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نباید حرف‌های آمریکا در داخل تکرار شده و به گونه ای سخن گفته شود که انگار سیاست کشور را قبول نداریم، گفت: این نخستین باری نیست که یک مقام در یکی از سطوح بالای نظام مقدس جمهوری اسلامی، سایر ساختارهای نظام را زیر سوال برده و به گونه ای عمل می کند که ظاهرا در این ساختار نیست و نقش یک مخالف را بازی می کند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ساختارهایی مثل نیروی قدس و شورای عالی امنیت ملی در بالاترین سطوح نظام و در راستای امنیت ملی ایفای نقش می کنند، اظهار داشت: زیر سوال بردن سیاست های این ساختارها از سوی مسئولان ارشد دولت جای تعجب دارد گویی این مقام مسئول نسبت به این ساختار و تأثیرگذاری آن در بعد امنیت ملی آشنایی نداشته است.

وی افزود: متأسفانه به نظر می رسد نوع گفتمان برخی مسئولان به گونه ای تنظیم شده که بهره برداری سیاسی آن را دشمنان نظام داشته باشند.

الهیان در ادامه با تأکید بر ضرورت پیگیری نحوه انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه، یادآور شد: انتشار این فایل صوتی باعث خدشه وارد شدن به نوع روابط بین الملل جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای قدرتمند جهان می شود از این رو پیگیری های حقوقی و قضایی درباره آن ضروری و در حال انجام است.

رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه هرکجا جمهوری اسلامی ایران تعامل خود را با سایر کشورهای جهان در هر سطحی برقرار کرده، مقامات آمریکایی در صدد مانع تراشی برآمده اند، خاطرنشان ساخت: سپاه قدس به عنوان یک ظرفیت بین المللی توانسته دیپلماسی انفعالی را به دیپلماسی فعال تبدیل کند و تأثیر این ساختار در حوزه سیاست خارجی و امنیت ملی بر هیچ کس پوشیده نیست.

منبع : خانه ملت

286716