مدیرکل آموزش و پرورش استان:

مدارس شیفتی؛ معضل آموزش و پرورش هستند/کاهش محبوبیت شغل معلمی در بین یزدی ها

محسن موحدی فرد وجود مدارس شیفتی را برای آموزش و پرورش  یک معضل و فاجعه دانست و گفت:  امیدواریم با همکاری و همراهی خیرین و مسئولین در آینده ای نه چندان دور، بساط مدارس شیفتی برچیده شود.
تصویر مدارس شیفتی؛ معضل آموزش و پرورش هستند/کاهش محبوبیت شغل معلمی در بین یزدی ها

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محسن موحدی فرد ظهر امروز در نشست مجازی با خبرنگاران ضمن تبریک روز و هفته معلم به جامعه فرهنگی استان با اشاره به مشکل کمبود نیروی انسانی در این دستگاه گفت: متاسفانه یزدی ها علاقه چندانی برای استخدام در آموزش و پرورش ندارند و این موضوع در آزمون استخدامی اخیر هم نمود پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: در اکثر آزمونهای استخدامی آموزش و پرورش، سهمیه در نظرگرفته شده برای استان یزد تکمیل نمیشود و در آخرین آزمون استخدامی هم بیش از ۲۵درصد سهمی درنظرگرفته شده یعنی 161نفر از کل ۵۰۰نفر خالی مانده است ضمن اینکه مردان یزدی به علت صنعتی بودن یزد و حقوق و مزایای کمتر شغل معلمی نسبت به مشاغل صنعتی علاقه مند جذب در صنایع هستند.

وی تصریح کرد: البته تلاشم داریم برای جبران این موضوع سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان یزد را چندین برابر افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه وجود مدارس شیفتی را برای آموزش و پرورش یک معضل و فاجعه دانست و گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی خیرین و مسئولین در آینده ای نه چندان دور، بساط مدارس شیفتی برچیده شود چرا که دانش آموزانی که به صورت شیفتی تحصیل می کنند با حداقل 20درصد افت تحصیلی و 30تا50درصد افت تربیتی مواجه هستند.

وی تاکید کرد: هرچند متوسط ساخت مدارس خیری در یزد 5 برابر متوسط کشوری است و در زمینه ساخت مدارس خیری نیز پیشتاز هستیم اما استان از کمبود 5هزار و554کلاس درس رنج می برد.

موحدی فرد در بخش دیگری از سخنانش به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین اقدامی که باید در زمینه اجرای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش اجرا شود ، صرف فعل خواستن است و باید این باور ایجاد شود که این سند که سالها برای تهیه آن وقت گذاشته شده ، قابل اجراست.

وی با بیان اینکه استان یزد در زمینه اجرای سندتحول بنیادین آموزش وپرورش در سطح کشور پیشتاز است گفت:همراهی مسئولان و وجود دانش آموزان مستعد ومعلمین توانمند موجبات این پیشتازی را فراهم آورده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه باید معلمین و دانش آموزان به علت لزوم حضوری برگزار شدن مدارس در اولویت دریافت واکسن قرار گیرند گفت: باید اذعان داشت که آموزش های حضوری اثر گذاری بسیاری بیشتری از آموزش مجازی دارد اما وزارت آموزش وپرورش به علت کرونا مجبور به اتخاذ آموزش مجازی شده البته وزارت اموزش وپرورش با راه اندازی و تقویت سامانه شاد آسیب های نبود تحصیل به علت کرونا را به کمترین حد ممکن رسانده است.

موحدی فرد اضافه کرد: آموزشهای مجازی به طور طبیعی دانش آموزان را با مشکلاتی مانند افسردگی، عدم توانایی ارتباط با دیگران، کاهش فراگیری مواجه می‌کند که امیدواریم با تقویت تیم های مشاوره و آموزش خانواده ها این آسیب ها را به کمترین میزان ممکن در دوران پساکرونا برسانیم.

انتهای پیام

حیران_ استان یزد

286000

مطالب مرتبط