رئیس فراکسیون فرهنگیان و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

معلمان مهمترین موتور محرک و پایه توسعه فرهنگ کشور هستند

رئیس فراکسیون فرهنگیان و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان مهمترین موتور محرک و پایه و اساس توسعه فرهنگ، اقتصاد و امنیت کشور هستند.
تصویر معلمان مهمترین موتور محرک و پایه توسعه فرهنگ کشور هستند

به گزارش سایت خبری پرسون از همدان، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی به مناسبت روز معلم آورده است: معلمان امروز نیز در اضطراب بیماری کرونا برای آموزش فرزندان میهن، با عشق به روشنگری، آنجا که شرایط میسر بود، با آموزش های مجازی، دیجیتالی و تلویزیون آموزشی و در جایی که این امکانات مهیا نبود، با بسته های آموزشی و حضور در عرصه های خطر تلاش کردند.

وی با بیان اینکه معلمان به معنای واقعی افسران سپاه پیشرفت کشور هستند افزود: حمایت آموزش و پرورش از شأن و جایگاه معلمان با کمک مجلس و دستگاه‌های مرتبط همچون سازمان برنامه و بودجه محقق شود.

حاجی بابایی گفت: این قشر به عنوان مهم ترین موتور محرک و اساس و پایه توسعه و پیشرفت فرهنگ، اقتصاد و امنیت کشور هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فراتر از تبریک، تکریم معلم در عمل است، که با نگاه فرا وزارتخانه ای و تبدیل گفتمان تعلیم و تربیت به گفتمان غالب جامعه و به کارگیری تمام ظرفیت های دولت و مجلس برای تحقق آموزش وپرورش پویا، مقتدر و مترقی میسر می شود.

حاجی بابایی یکی از فرصت ها را بررسی و نظارت بر میزان اجرای مصوبات و تحقق اهداف برنامه های ناظر بر اسناد بالادستی به ویژه قانون برنامه ششم توسعه و اولویت دادن برنامه هفتم توسعه کشور به آموزش وپرورش دانست.

وی عنوان کرد: با آسیب شناسی به منظور رفع موانع و ایجاد زیرساخت های لازم برای نیل به اهداف قانون اساسی، سند نقشه جامع علمی کشور، سیاست های کلی نظام تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین میسر می شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در فراز و فرود تاریخ واژه معلم همواره ملازم آگاهی بوده است و معلمان پیامبرگونه وجود خویش را در طبق اخلاص نهاده و درخدمت تعلیم وتربیت و بصیرت انسان ها بوده اند.

حاجی بابایی یادآور شد: باور و ایمان داریم، که تکریم مقام معلم، تکریم سفیران صداقت و پاکی ها و قلب نظام تعلیم وتربیت و کلید واژه تحول در آموزش وپرورش است، که معلم باید قله نشین باشد، تا دانش آموز فاتح قله های دانش، مسئولیت پذیری و کرامت انسانیت شود.

گفتنی است، دوازدهم تا هجدهم اردیبهشت به مناست شهادت استاد قلم شهید مطهری در تقویم جمهوری اسلامی به نام هفته معلم نامگذاری شده است

بر اساس آخرین آمار بیش از ۲۲ هزار معلم، مدیر و کارمند در آموزش و پرورش استان همدان وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند

286163

مطالب مرتبط