لزوم رعایت پروتکل ها برای عبور از وضعیت شکننده کرونا در گیلان

با وجود تغییر رنگ‌بندی در شهرستان‌های استان گیلان اما هنوز هم شرایط بحرانی و حاد کرونایی در گیلان حاکم است و کوچکترین بی‌توجهی، سهل‌انگاری و عادی‌انگاری از سوی مردم و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند استان را به وضعیت قرمز چند روز اخیر دچار کند.
تصویر لزوم رعایت پروتکل ها برای عبور از وضعیت شکننده کرونا در گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، در حال حاضر 8 شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی و 9 شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد؛ تا پیش از این تمام شهرستان‌های گیلان به جز رضوانشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت.

9 شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی استان گیلان شامل آستارا، بندر انزلی، فومن، صومعه‌سرا، آستانه اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، املش و رودسر است.

همچنین شهرستان‌های رشت، رضوانشهر، رودبار، سیاهکل، شفت، تالش، ماسال و خمام نیز 8 شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی استان گیلان هستند که آمار بستری‌شدگان کرونایی بالایی را از آن خود کرده‌اند.

با وجود تغییر رنگ‌بندی در شهرستان‌های استان گیلان اما هنوز هم شرایط بحرانی و حاد کرونایی در این استان حاکم است و مبتلایان زیادی در طی 24 ساعت در بیمارستان‌های این استان بستری می‌شوند.

استان گیلان اکنون در وضعیت بسیار شکننده کرونایی قرار دارد و کوچکترین بی‌توجهی، سهل‌انگاری و عادی‌انگاری از سوی مردم و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند استان را به وضعیت قرمز چند روز اخیر دچار کند.

به گفته مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت استان گیلان 50 هزار دوز واکسن کرونا وارد استان شده و از این تعداد 30 هزار نفر از واجدین شرایط واکسیناسیون شده‌اند.

اکنون فاز دوم واکسیناسیون در استان گیلان در حال اجرا بوده و افراد مسن بالای 80 سال و جانبازان شیمیایی و جانبازان بالای 50 درصد در استان گیلان واکسینه می‌شوند.

در هفته‌های اخیر آمار بستری‌شدگان کرونایی استان گیلان روند صعودی شدیدی را طی کرده و در روزهای اخیر با اعمال شدیدتر محدودیت‌ها شاهد کاهش آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان گیلان هستیم.

طبق آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در حال حاضر 806 بیمار مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

138 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته به آمار بستری‌شدگان کرونایی استان گیلان افزوده شده‌اند و همچنین 130 نفر از بیماران به‌دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

منبع: تسنیم

285726

مطالب مرتبط