تذکر استاندار البرز به پیمانکار پروژه جاده هشتگرد - طالقان

به گفته استاندار البرز پیمانکار پروژه جاده هشتگرد - طالقان تمام مطالبات خود را دریافت کرده است و باید در خصوص تکمیل تمامی موارد ذکر شده، اقدام کند.
تصویر تذکر استاندار البرز به پیمانکار پروژه جاده هشتگرد - طالقان

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، عزیزالله شهبازی ظهر چهارشنبه در بازدید از روند تکمیل پروژه جاده هشتگرد - طالقان که برای بهره‌برداری صورت گرفت با بیان اینکه ساخت این جاده از سال ۷۹ آغاز شده است، افزود: در مدت دو سال اخیر، تمامی موانع پیشرفت این پروژه که در حدود مسئولیت دولت بود با پیگیری‌های جدی برطرف شد تا پیمانکار با فراغ بال به کار خود ادامه دهد.

وی اضافه کرد: در ابتدا این مسیر یک جاده دسترسی روستایی بود و زیرساخت مناسبی برای آن تأمین نشده بود اما اکنون تمامی تدابیر لازم برای استفاده گردشگری و جاده‌ای شهری برای تردد مردم طالقان به سمت شهر جدید هشتگرد اندیشیده شد.

این مسئول ادامه داد: در مسیر بازدید امروز تذکرات لازم را برای نصب علائم هشداری و رانندگی، تجهیز مسیر به بهمن‌گیر و همچنین ایمن‌سازی جاده در خصوص رانش و ریزش را دادم.

شهبازی با بیان اینکه در مدت دو سال پیگیری مجدانه و جلب توجه و اعتبارات ملی، شاهد ۳۷ درصدد پیشرفت در پروژه معطل مانده هشتگرد طالقان بودیم، تصریح کرد: اکنون نیز این پروژه مهم و حیاتی پس از دو دهه انتظار مردم آماده بهره‌برداری است.

وی تشریح کرد: در حال حاضر هیچ پیمانکار، طلبکار دولت نمانده و مطالبات خود را دریافت کرده است و پیمانکار این جاده نیز مطالبات خود را دریافت کرده و باید در خصوص تکمیل تمامی موارد ذکر شده، اقدام کند.

این مسئول عنوان کرد: پیش‌بینی امکانات امدادی، انتظامی، راهداری و پشتیبانی تلفن همراه نیز از اهم امور این جاده است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان تاکنون برای این جاده هزینه شده، گفت: در خصوص تونل نیز امور در حال انجام است و حفاری آن صورت گرفته و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل تونل نیز لازم است.

شهبازی در پایان با بیان اینکه امنیت تردد مردم در اولویت قرار دارد، یادآور شد: جاده هشتگرد - طالقان مشروط به تکمیل ایمن‌سازی مسیر تا پایان اردیبهشت امسال افتتاح می‌شود.

لازم به ذکر است در ادامه این بازدید نیز استاندار البرز پاسخگوی جمعی از اهالی روستای فشند بود، چراکه اهالی این روستا در خصوص بازگشایی مسیر مطالباتی داشتند که با دستور استاندار مورد بررسی قرار گرفت و سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری را مأمور به انجام این کار کرد و همچنین فرمانداران ساوجبلاغ و طالقان در خصوص همراهی جهت تسریع در ایمن‌سازی جاده و تکمیل آن برای بهره‌برداری مردم مأمور شدند.

285504