مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان مرکزی:

کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات با حساسیت فضای مجازی را رصد می‌کند

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان در ایام تبلیغات و برگزاری این رخداد سیاسی با حساسیت فضای مجازی را رصد می‌کند و با توجه به شیوع کرونا باید از امکان فضای مجازی در گرم کردن تنور انتخابات بیشترین بهره برده شود.

تصویر کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات با حساسیت فضای مجازی  را رصد می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، فائزه عقیلی روز چهارشنبه در دومین نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها و فضای مجازی را در آستانه انتخابات بیشتر پایش کند و چنانچه تخلف انتخاباتی در رسانه ها اتفاق افتاد به اطلاع کمیته اطلاع رسانی برسد.

وی، خواستار حضور فعال‌تر رسانه‌های استان در فضاسازی انتخاباتی شد و گفت: رسانه‌ها باید در ایجاد فضای امیدبخش سهیم تعیین کننده دارند و به تصویر کشاندن اقدامات دولت و نظام می‌تواند در جلب و بازگرداندن اعتماد عمومی مردم نقش موثری ایفا کند.
مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: انتظار می‌رود میزگردهایی با موضوع آگاه‌سازی افکار عمومی از اهمیت رای آگاهانه برای اقشار مختلف به‌ویژه رای اولی‌ها از سوی صدا و سیما و رسانه برگزار شود و به شکل گسترده در شبکه‌های مجازی بازنشر شود.
عقیلی ادامه داد: شهرداری‌ها باید از هم اکنون روزشمار انتخابات را در معابر عمومی شهر ارایه دهند و برای بهره‌گیری از مباحث انتخاباتی تلویزیون‌های شهری را فعال کنند.
وی اظهار داشت: تولید محتوا در خصوص انتخاب اصلح، فرمایشات مقام معظم رهبری، روزشمار انتخابات در قالب اینفوگرافی، فتوتیتر نیز از دیگر اقداماتی است که باید اعضای کمیته اطلاع رسانی مدنظر قرار دهند تا این مباحث را در اختیار شهرداری و فرمانداری‌ها در سطح شهرستان برای تبلیغات و اطلاع رسانی در سطح شهر قرار گیرد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: مکاتباتی با رسانه های مکتوب، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های اطلاع رسانی در عرصه مجازی و همچنین برخی فعالان و کانال های پرمخاطب شبکه‌های اجتماعی استان انجام شده که اخبار و مطالب انتخاباتی خود را در اختیار این اداره قرار دهند تا از طریق کانال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع رسانی گسترده صورت گیرد.
علیرضا حاج علی بیگی افزود: بهره‌گیری از برخی رشته‌های هنری به ویژه هنرهای تجسمی در این مقطع حساس می‌تواند در افزایش شور انتخاباتی موثر باشد که در این باره مذاکراتی با انجمن های هنری مرتبط انجام شده است.
نماینده صدا و سیما در کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان مرکزی نیز در این نشست بیان کرد: صدا و سیمای مرکز استان نیز فعالیت خود را در امر انتخابات را در قالب گزارش و بسته های خبری آغاز کرده و برای ایجاد شور انتخاباتی و افزایش مشارکت مردم از هیچ کوششی دریغ ندارد.
علی حاج‌آبادی تاکید کرد: باید با تعامل و همکاری موج قوی انتخاباتی ایجاد شودتا مردم خواسته هایشان از جامعه را بیان کنند و خروجی آن نیز ملموس باشد.
در این نشست اعضای کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان مرکزی گزارشی از فعالیت‌های خود در خصوص انتخابت ۱۴۰۰ ارایه دادند.

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تفرش، فراهان و آشتیان ۲۸ خردادماه امسال همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود.

285492