در استان مرکزی؛

انجام روزانه یک‌هزار و ۲۰۰ تست کرونا در آزمایشگاه های دولتی و خصوصی

مدیر امور آزمایشگاه‌های استان مرکزی گفت: روزانه یک‌هزار و ۲۰۰ تست تشخیصی ویروس کرونا در ۶ آزمایشگاه بخش دولتی و خصوصی در این استان انجام می‌شود.

تصویر انجام روزانه یک‌هزار و ۲۰۰ تست کرونا در آزمایشگاه های دولتی و خصوصی

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، دکتر امیر ورد روز چهارشنبه افزود: ۸۰۰ مورد از این تست های کرونا روزانه در آزمایشگاه های دولتی و ۴۰۰ تست در مراکز آزمایشگاهی بخش خصوصی انجام می شود.

وی اظهار داشت: ۲ آزمایشگاه دولتی در اراک شامل کلینیک فوق تخصصی امام رضا(ع) و آزمایشگاه بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک و چهار آزمایشگاه خصوصی در این کلانشهر به مراجعان برای خدمات تشخیصی ابتلا به ویروس کرونا فعالیت دارند.

مدیر امور آزمایشگاه‌های استان مرکزی گفت: تست آزمایشگاهی کرونا در هیچ یک از شهرستان‌های استان مرکزی انجام نمی‌شود و نمونه آزمایشگاهی از شهرستان‌ها به آزمایشگاهای مرکز استان ارسال و پس از ۴۸ ساعت جواب ارسال می‌شود.

دکتر وَرد افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان درحال راه‌اندازی آزمایشگاه تست کرونا در شهرستان محلات است که به‌زودی عملیاتی می‌شود.

وی اظهار داشت: مدت زمان جواب‌دهی به نتایج تست آزمایشگاهی بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های مرکز استان کمتر از ۲۴ ساعت است و این اقدام به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیر امور آزمایشگاه‌های استان مرکزی گفت: هزینه آزمایشگاهی تست کرونا برای افرادی که از مطب‌های خصوصی مراجعه می‌کنند، آزاد و حدود سه میلیون ریال محاسبه می‌شود.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

استان مرکزی در رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کرونا با رنگ قرمز نشان داده شده و شرایط بحرانی دارداما به تازگی چهار شهر استان مرکزی در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفته‌اند.

285362