به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی جمشیدی مدیرعامل سازمان مردم نهاد نواندیش بصیر به تشریح شرایط موجود و گذشته در شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: درگذشته باتوجه به نبود ساختار ناحیه محوری در شهر تهران، عمده موضوعات "شهرسازی، خدمات شهری، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک و ...." در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران صورت می گرفت که با گذشت زمان و آغاز طرح ناحیه محوری و ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک شهر، به نظر میرسد دیگر ساختار وجود ۲۲ منطقه ضرورت ندارد و میتوان با ادغام آنها، مناطق را به ۵ منطقه شهرداری رساند که این موضوع بهتر است در دستورکار شورای ششم شهر تهران قرار بگیرد.
جمشیدی اشاره ای به تعداد کارکنان شهرداری تهران کرد و افزود: متاسفانه در ادوار گذشته شاهد بودیم در هر دوره شورای شهر و مدیریت شهرداری نسبت به جذب بی ضابطه نیروی انسانی اقدام غیرکارشناسی صورت گرفته است که درحال حاضر میتوان گفت حدود چهل هزار نیروی انسانی مازاد در شهرداری تهران فعالیت میکنند و بخش عمده ای از عوارض پرداختی شهروندان تهرانی که می بایست صرف خدمات عمرانی و شهرسازی تهران شود، هرماهه هزینه پرداخت حقوق پرسنل خواهد شد که میتوان این ساختار معیوب را به صورت علمی و کارشناسی اصلاح نمود.
این کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری به میزان پرداختی حقوق کارکنان شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: اگر خوشبینانه بررسی کنیم، با حقوق و مزایای اداری و تشکیلاتی چهل هزار نیروی مازاد که ماهیانه حدود "دوهزار و چهارصد میلیارد ریال" و سالیانه "بیست و هشت هزار و هشتصد میلیارد ریال" خواهد شد، میتوان در هر دوره چهار ساله، حدود هشتادهزار خودرو تاکسی مدرن را وارد چرخه حمل و نقل در تاکسیرانی نمود.
این فعال اجتماعی و رسانه ای به موضوع عدم توجه شوراهای گذشته به این مهم اشاره کرد و گفت: این تفکر غلط وجود دارد که فقط با اخراج کارکنان میتوان ساختار را اصلاح نمود و به همین خاطر است که مقاومت های زیادی صورت میگیرد اما میتوان با یک روش علمی و کارشناسی هم ساختار را اصلاح کرد، هم کوچک سازی صورت پذیرد و هم دیگر متولیان دستگاههای موازی به وظایف قانونی خود عمل نمایند.