طی حکمی؛

رییس کمیته هنرهای فردی، نمایشی و سلاح سرد سبک کاراته ذوالفقار ایران منصوب شد

طی حکمی از سوی کانچو غلامعباس خوانساری رییس سبک کاراته ذوالفقار، مجتبی زهره وند به سمت ریاست کمیته هنرهای فردی ، نمایشی و سلاح سرد سبک کاراته ذوالفقار منصوب شد.
تصویر رییس کمیته هنرهای فردی، نمایشی و سلاح سرد سبک کاراته ذوالفقار ایران منصوب شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی،کاراته یکی از ورزش های رزمی و پرطرفدار در بین مردم دنیا به خصوص در ایران است که از کشور ژاپن آغاز و به تمام دنیا گسترش یافته است.
کاراته ذوالفقار یکی از سبک های معروف کاراته در کشور و منطقه است که از سوی کاراته کاها با توجه ویژه ای مواجه شده است.

مجتبی زهره وند ریاست کمیته هنرهای فردی، نمایشی و سلاح سرد سبک کاراته ذوالفقار ایران متولد ۱۹بهمن ۱۳۶۲ و دارای مهندسی تکنولوژی الکترونیک بوده که از ۱۷ سالگی ورزش رزمی را آغاز کرده است.
وی دارای دان پنج بین المللی دفاع شخصی، دان پنج دفاع شخصی جودو و دان ۶ کیو کوشین ذوالفقار است.
مجتبی زهره وند اهداف و برنامه های خود در سبک ذوالفقار را آموزش کامل هنرهای نمایشی و سلاح سرد برای ورزشکاران این رشته عنوان کرد و گفت: تمام مربی های این سبک در سراسر کشور به صورت همزمان در دوران کرونا با ویدیو کلیپ های آموزشی به روز و همسان سازی خواهند شد.
وی ادامه داد: لباس این رشته تخصصی مشکی بوده که به صورت جهانی است و آموزش سلاح های نانچیکو، چوب، تونفا، سای، شمشیر کاتانا، چاقو، سانچاکو را و دفاع در مبارزه خیابانی را شامل می شود.

زهره وند هدف بعدی سبک را برگزار کردن کلاس های مربیگری و داوری دانست و افزود: برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری دفاع شخصی و بعد از آن سلاح سرد و برگزاری دوره های بادیگاردی در استان مرکزی و شهر اراک از برنامه های سال جاری است که در صورت پایان یافتن بیماری انجام خواهند شد.
کانچو خوانساری نیز در این رابطه گفت: سبک ذوالفقار با هدف جذب جوانان به ورزش و افزایش شور و نشاط و امید در بین جوانان در حال برنامه ریزی برای سال ۱۴۰۰ است.
وی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا متاسفانه در حال آسیب زدن به ورزش است که در صورت نداشتن برنامه باعث کاهش ورزشکاران حرفه ای نیز خواهد شد.
رییس سبک کاراته ذوالفقار ایران گفت: سبک کاراته ذوالفقار با برنامه ریزی هایی در فضای مجازی در حال ایجاد روحیه انسجام و فرهنگسازی در بین ورزشکاران این سبک است تا تعطیلی سالن های ورزشی باعث ایجاد فاصله بین مربیان و ورزشکاران نشود.
گفتنی است ورزش از عامل های مهم حفظ سلامت روحی و جسمی هر جامعه ای است که در هر شرایطی باید در اولویت های افراد و خانواده ها قرار بگیرد؛ در شرایط فعلی بحران کرونا که حضور در سالن های ورزشی باعث به مخاطره افتادن سلامت جسمی افراد می شود، بهترین راه ورزش، ورزش در خانه و یا ورزش از طریق فضای مجازی است که ورزشکاران با برقراری ارتباط با مربیان می توانند همچون گذشته به ورزش بپردازند.

گزارش- رضابراتی

284768

مطالب مرتبط