رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

تصمیم اشتباه دولت پیک چهارم کرونا را رقم زد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه پیک چهارم کرونا به دلیل تصمیم اشتباه دولت در آزاد کردن مسافرت‌های نوروزی ایجاد شد، گفت: مسیر مهندسی شده درستی در مقابله با بیماری کرونا نداریم.
تصویر تصمیم اشتباه دولت پیک چهارم کرونا را رقم زد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمدصالح جوکار در دیدار با فرماندهان انتظامی استان یزد با قدردانی از ناجا برای تامین امنیت داخلی کشور اظهار داشت: پلیس محور امنیت در هر کشوری محسوب می‌شود و امنیت اجتماعی مردم توسط پلیس تامین می‌شود.

وی افزود: به لحاظ روانی هم وقتی که نگاه می‌کنیم، حضور پلیس به نوعی آرام بخش و ایجاد کننده امنیت روانی در جامعه است و به همین دلیل این موضوع حائز اهمیت است.

جوکار احساس امنیت را پیش مقدمه ای برای تامین امنیت در جامعه دانست و افزود: تقویت و توسعه نیروی انتظامی و پلیس باید سرلوحه کار مجلس و دولت باشد و پشتیبانی‌هایی که لازم است را انجام دهند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه امسال پیشنهادات بسیار خوبی برای تقویت نیروی انتظامی صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به بحث معیشت کارکنان نیروی انتظامی اشاره کرد.

وی با تقدیر از نیروی انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: امروز در سایه چشمان بیدار پلیس واقعا ما در استان یزد امنیت بسیار خوبی داریم و مردم در آسایش زندگی می‌کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بسیاری از سرقت‌های جزئی که در جامعه صورت می‌گیرد به دلیل وضعیت اقتصادی است که در جامعه حاکم است و راهکار رفع این مشکل هم بهبود وضعیت اقتصادی کشور است.

جوکار تاکید کرد: دولت و مسئولان باید به لحاظ اقتصادی به اقشار مختلف جامعه توجه لازم را داشته باشند و نگذارند که گرانی و تورم به گونه‌ای شود که به زندگی مردم فشار وارد کند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از این مشکلات با مدیریت درست برطرف می‌شود گفت: باید با مدیریت مناسب از سوی دولت به این وضعیت پایان دهیم چرا که بسیاری از مشکلات ریشه داخلی دارد.

وی به افزایش تقریبا سه برابری ترددها در نوروز امسال اشاره کرد و افزود: متاسفانه در این موضوع سیاست اشتباهی از سوی مسئولان ستاد کرونا اعمال شد و با افزایش ترددها در ایام نوروز، پیک چهارم کرونا به کشور ما تحمیل شد و واقعا ضربه‌های بسیار زیادی وارد آمد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: مردم هم شاید خودشان انتظار نداشتند که راه‌ها اینچنین باز شود ولی یک دفعه تصمیم‌گیری دولت بر این شد که راه‌ها باز شود و چنین مشکلاتی در کشور به وجود آمد؛ همه اینها نشان دهنده آن است که ما یک مسیر مهندسی شده درستی در مقابله با بیماری کرونا نداریم.

جوکار افزود: ستاد ملی مبارزه با کرونا باید دقت بیشتری در این مسائل می‌کرد که چنین اتفاقاتی رخ ندهد و الان هم این وضعیتی که در کشور به وجود آمده باید با برنامه‌ریزی درست زمینه گذر از پیک چهارم کرونا را شاهد باشیم.

52 هزار کیلوگرم مواد مخدر سال گذشته در یزد کشف شد

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به انهدام 59 باند مواد مخدر در استان یزد، از کشف 52 هزار کیلوگرم مواد مخدر در سال گذشته در یزد خبر داد.

سردار عباسعلی بهدانی فر در دیدار فرماندهان انتظامی استان یزد هم در این دیدار اظهار داشت: در سال گذشته در بحث سرقت‌ها ما با کاهش درصدی وقوع و افزایش هفت درصدی کشفیات بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: 59 باند مواد مخدر در سال گذشته در استان یزد متلاشی شد که با افزایش هفت درصدی نسبت به سال قبل از آن روبرو بوده و اقدام بسیار مهم و قابل توجهی است.

وی ادامه داد: در یک ماهه ابتدای امسال هم نزدیک به شش هزار و 700 کیلوگرم کشفیات مواد مخدر داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 69 درصدی روبرو بوده است.

بهدانی‌فر در ارتباط با کشف کالاهای قاچاق در استان گفت: در این حوزه هم با افزایش 57 درصدی کشفیات، همکاران ما موفق به کشف 139 میلیارد تومان کالای قاچاق شدند.

وی با بیان اینکه در حوزه تصادفات و در حوزه جانباختگان 23 درصد و در تصادفات جرحی هم با کاهش 34 درصدی روبرو بودیم افزود: در سال گذشته 812 هزار و 109 تماس با مرکز 110 انجام شد که بالغ بر 65 درصد آن عملیاتی شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد افزود: در بحث ترددها در سال 1400 حدود سه میلیون و 199 هزار و 461 تردد خودرو داشتیم در حالی که در مدت مشابه سال 99 یک میلیون و 464 هزار خودرو بوده و نشانگر افزایش تقریبا سه برابری دارد اما نسبت به سال 98 با کاهش دو درصدی روبرو بوده است.

بهدانی فرد با اشاره به اینکه در ایام عید تصادفات در سراسر کشور با افزایش روبرو بوده گفت: در استان یزد هم در این حوزه با افزایش نسبی روبرو بودیم.

انتهای پیام/

284555

مطالب مرتبط